خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل منابع طبیعی استان خبرداد:

ذخیره‌سازی ۴۱ میلیون مترمکعب آب در استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۶۹۵۷۷۷

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: ۴۱ میلیون مترمکعب روان آب‌های سطحی پشت سازه‌های آبخیزداری استان مرکزی ذخیره‌سازی شده است.

به گزارش ایلنا، رضا عظیمی گفت: ۱۲ هزار و ۵۰۰ سد، آبگیر سنگی، ملاتی و خشکه چین در استان مرکزی وجود دارد که سالانه ۸۲ میلیون مترمکعب روان آب‌های سطحی توسط آنها کنترل و مهار می‌شود.

 معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با بیان اینکه در پی بارش‌های اخیر ۵۰ درصد سازه‌های آبخیزداری آبگیری شد، افزود: از ابتدای آغاز سال آبی جاری تاکنون ۴۱ میلیون مترمکعب روان آب‌های سطحی پشت این سازه‌های آبخیز ذخیره سازی شده است.

 وی گفت: ۱۶ بند سنگ و ملاتی این سازه‌ها در منطقه دره گردو شهرستان اراک ایجاد شده که تاکنون ۱۴۰ هزار متر مکعب روان آب پشت سازه‌های آبخیز داری این منطقه ذخیره شده است.

عظیمی گفت: ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار امسال برای اجرای طرح‌های آبخیزداری برای کنترل سیلاب و افزایش نفوذ آب در سفره‌های زیرزمینی بالادست چاه‌ها و قنوات در ۲۶ حوزه آبخیز ۱۲ شهرستان استان مرکزی اختصاص یافته که اجرای این طرح‌ها، افزایش ۳۵ تا ۴۰ درصدی تغذیه منابع زیر زمینی را به همراه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز