خبرگزاری کار ایران

ایلنا از زلزله کرمانشاه گزارش می‌دهد؛

۶۳۴ نفر مصدوم شده‌اند/هیچ کشته‌ای گزارش نشد/ وقوع ۹ پس‌لرزه بیش از ۳.۵ ریشتری

کد خبر : ۶۹۵۶۸۶

سخنگوی اورژانس کشور آخرین آمار مصدومان زمین‌لرزه را بیش از 553 نفر نفر اعلام کرد.

مجتبی خالدی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به آخرین آمار مصدومان شب گذشته گفت: 553 نفر تاکنون بر اثر این زمین لرزه مصدوم شده‌اند که از این تعداد 260 نفر به بیمارستان سرپل ذهاب، 97 نفر به بیمارستان قصر شیرین، 126 نفر  در گیلانغرب، 12نفر روانسر، 6 نفر دالاهو، 5 نفر ثلاث باباجانی،47 نفر اسلام آباد غرب مراجعه کرده‌اند.

وی ادامه داد: از این تعداد در مجموع 26 نفر بستری شده‌اند که شامل، قصر شیرین 5 نفر ، طالقانی کرمانشاه  8 نفر– گیلان غرب 11 نفر روانسر 2 و دالاهو  و یک نفر مادر باردار تحت نظر در روانسر اورژانس است.

9 پس لرزه بیش از 3.5 ریشتری از ساعت یک بامداد تاکنون در کرمانشاه

براساس آمار مرکز زلزله‌نگاری از ساعت یک بامداد تاکنون ۹ پس‌لرزه بزرگ‌تر از ۳.۵ ریشتر منطقه زلزله‌زده کرمانشاه را لرزانده است.

  بزرگترین این زلزله‌ها ۵.۲ ریشتر قدرت داشته است.

تشریح آخرین وضعیت امدادرسانی به منطقه زلزله‌زده کرمانشاه

شاهین فتحی درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده در استان کرمانشاه گفت: ستاد مدیریت بحران جمعیت هلال احمر شب گذشته با حضور رییس و دبیرکل جمعیت هلال احمر تشکیل شد و ۸۷ تیم ارزیاب در مناطق زلزله‌زده از استان‌های معین کردستان، همدان، لرستان و ایلام تیم‌های واکنش سریع، آواربرداری، جست و جو و اسکان و تغذیه را به سرپل ذهاب، گیلان غرب و قصر شیرین اعزام کرده‌اند.

وی ادامه داد: طبق اعلام در حال حاضر ۶۳۴ مصدوم ناشی از فرار و یا ناشی از خرابی‌ها داشته‌ایم. ارزیابی ۱۵۰ روستا به پایان رسیده و خوشبختانه تا این لحظه فوتی نداشتیم. بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته و یک ماهه بارگیری و به مناطق ارسال شده است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: دبیرکل و رییس سازمان امداد و نجات صبح امروز برای بررسی نحوه امدادرسانی عازم کرمانشاه شده‌اند. همچنین  مرکز امداد هوایی هلال احمر ۵ فروند بالگرد را جهت ارائه خدمات در مناطق بصورت آماده باش قرار داده است.

فتحی خاطرنشان کرد: علاوه بر استان‌های معین، استان‌های زنجان، آذربایجان غربی، مرکزی و چهارمحال و بختیاری و اصفهان در حالت آماده باش قرار دارند که در صورت نیاز به منطقه اعزام شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز