خبرگزاری کار ایران

وزیر امور خارجه:

شرکت‌های ایتالیایی و ایرانی باید بدون هیچ مانعی از فرصت‌های دو کشور بهره ببرند

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۹۱۰

وزیر امور خارجه عصر پنچشنبه در نشست تجاری اتاق بازرگانی مشترک ایتالیا و ایران و کنفدراسیون صنایع ایتالیا در این کشور حضور پیدا کرد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف در این نشست که جمعی از کارآفرینان ایتالیایی، معاون وزیر امور خارجه ایتالیا، رئیس اتاق بازرگانی ایتالیا و معاون اتحادیه اتاق‌های بازرگانی ایتالیا و رئیس آژانس بین‌المللی‌سازی صنایع ایتالیا حضور داشتند، «الساندرلو» رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایتالیا و ایران با اشاره به سوابق تاریخی روابط بازرگانی دو کشور، به حجم پنج میلیارد یورویی تجارت دو کشور که ایتالیا را شریک نخست تجاری در اروپا کرده، اشاره و ابراز امیدواری کرد که ایتالیا همچنان این جایگاه را حفظ کند.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایتالیا و ایران ادامه داد: شرکت‌های ایتالیایی زمینه‌های خوبی برای کار در ایران دارند و با گذر از برخی مشکلات، می‌توان روابط اقتصادی و تجاری را حفظ کرد و گسترش داد.

ظریف نیز در این نشست به روابط عمیق تاریخی و فرهنگی دو کشور اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف برجام، عادی‌سازی روابط تجاری و اقتصادی با ایران بوده که در حال حاضر با قلدری دولت ترامپ و ایجاد مانع برای سایر کشورهای جهان مواجه شده است. اگر آمریکایی‌ها دوست ندارند یا نمی‌توانند از فرصت‌های تجاری و اقتصادی در ایران بهره ببرند، چه حقی دارند برای شرکت‌های جهان که می‌خواهند با ایران همکاری کنند بطور غیرقانونی مانع‌تراشی کنند؟ شرکت‌های ایتالیایی و ایرانی باید بدون هیچ مانعی از فرصت‌های تجاری و اقتصادی عظیم دو کشور بهره ببرند.

وی افزود: راه‌های زیادی برای همکاری شرکت‌های دو کشور وجود دارد که در حال هموار کردن این راه‌ها از طریق اتحادیه اروپا یا همکاری‌های دوجانبه هستیم.

وزیر امور خارجه با تاکید بر نقش و اهمیت مردم ایران به عنوان تنها پشتوانه و تکیه‌گاه کشور اظهار داشت: ما برجام را مذاکره نکردیم که به دنبال بهانه برای کنار گذاشتن آن باشیم، اما اگر مردم ایران احساس کنند سایر شرکای برجام نمی‌خواهند یا نمی‌توانند منافع آنها را تأمین و آن را به دولت منتقل کنند، این نظر برای ما محور تصمیم‌گیری خواهد بود و ما انتخاب‌های مختلفی خواهیم داشت.

در ادامه این نشست چند تن از مدیران شرکت‌های ایتالیایی به طرح دیدگاه‌های خود و پرسش پرداختند که از سوی وزیر امور خارجه پاسخ داده شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز