خبرگزاری کار ایران

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد :

دولت مسئول استخراج و اکتشاف معدن فسفات چرام است

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۵۲۲

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تاکیدکرد : مسئولیت استخراج و اکتشاف معدن فسفات چرام در این استان به سازمان‌های دولتی واگذار شده و بخش خصوصی دیگر نقشی در این ارتباط ندارد.

داریوش دیودیده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: استخراج و اکتشاف معدن فسفات چرام در سال‌های گذشته برعهده بخش خصوصی بود که متاسفانه به دلیل مشکلات این بخش شاهد رکود در این معدن بوده و اکنون مسئولیت استخراج و اکتشاف از این معدن به سازمان‌های دولتی واگذار شده است.

وی با تشریح آخرین وضعیت عملیات اجرایی در معدن فسفات چرام، اظهارداشت: نقش آقای عدل هاشمی پور نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی در پیگیری و هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط چه در سطح ملی و چه در سطح استانی یک نقش مهم و قابل تقدیر بوده است.

 رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از تاکید علی محمد احمدی استاندار استان برای راه‌اندازی این معدن هم سخن گفت و البته گفت رضا رحمانی وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت هم نگاه ویژه ای به این معدن در راستای شروع عملیات اجرایی آن دارد.

دیودیده گفت: فاز اول بخش صنعتی معدن فسفات چرام تا شهریورماه سال آینده با اشتغالزایی 75 نفر و اعتباری معادل 40 میلیارد تومان شروع و البته بسیاری از کارهای مقدماتی این معدن انجام گرفته است.

وی از ساخت و سازهای فیزیکی، تامین آب و برق کارگاهی، نصب ماشین آلات و نصب تاسیسات توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران که زیرنظر شرکت ایمدرو خبرداد و خاطرنشان کرد: شرکت دیگری نیز تحت نظارت همین شرکت برای انجام کارهای فنی و مهندسی معدن در حال فعالیت است.

به گزارش ایلنا، عملیات اکتشافی معدن فسفات چرام از سال 1349 آغاز و تا سال 1372 به طول کشید و پس از آن مطالعات امکان سنجی فنی و اقتصادی شروع شد.

براساس برآوردها، با بهره برداری اولیه از این معدن برای 600 نفر در دراز مدت یک هزار و 200 نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می شود. 

برآورد ذخیره معدن فسفات چرام 80 میلیون تن با عیار 8.5 تا 9 درصد است.

پیش از این به دلیل عیار پایین، این معدن غیراقتصادی عنوان شده بود.

شهرستان چرام با بیش از 32 هزار نفر جمعیت در 160 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز