خبرگزاری کار ایران

به‌مناسبت هفته کتاب انجام شد؛

توزیع 190 کارتن کتاب در سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۱۷۸

معاون ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور گفت: همزمان با هفته کتاب 190 کارتن کتاب در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید سعادتی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: همزمان با هفته کتاب تعداد زیادی کتاب با ارزش 50 میلیارد ریال در سراسر کشور توزیع شده که 190 کارتن از این کتاب‌ها با عناوین مختلف در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان توزیع شده است .

وی با بیان اینکه کاروان کتاب به سیستان و بلوچستان رسیده، افزود: 1400 عنوان کتاب در رشته‌های مختلف فرهنگی، ادبی، شعر، رمان و کتاب‌های آموزشی در سراسر کشور توزیع شده که سیستان و بلوچستان را هم شامل شده است.

سعادتی با بیان اینکه 14 هزار کتابدار به صورت داوطلبانه در مساجد کشور فعال هستند، عنوان کرد: در هفته جاری کتاب‌خوان‌های فعال مورد تقدیر قرار گرفته‌اند.

وی افزود: طبق تفاهم‌نامه‌ای با بانک ملی، برای 200 نفر کارت عضویت الکترونیکی صادر شده و تعداد این افراد سال‌های آینده افزایش خواهد یافت.

سعادتی عنوان کرد: 580 کتابخانه در مساجد سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شده که 5 درصد از کتابخانه‌های مساجد کشور را شامل می‌شود. بنا شده شنبه‌های با کتاب را در مساجد کشور فعال کنیم و کتاب‌ها به صورت وقف و امانی در اختیار مطالعه‌کنندگان قرار گیرد.

وی با اشاره به مرزی بودن سیستان و بلوچستان و ضرورت ویژه به نیاز کتابخوانی در استان گفت: جهت‌گیری بعضی دستگاه‌ها به سمت راه‌اندازی کتابخانه‌ها در مراکز استان‌ها و شهرهاست اما چهل درصد از ظرفیت کاروان‌های کتابی که فعال شده‌اند به روستاها اختصاص یافته که روستاهای سیستان و بلوچستان را هم در برمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه روستاهای استان وضعیت مناسبی در حوزه کتابخانه ندارند، افزود: دولت توانش محدود است و با این حال هر سال 1000 کتابخانه به مساجد اضافه می‌شود.

وی در پایان گفت: یکی از ویژه برنامه‌های هفته وحدت برگزاری سیزدهمین جشنواره مدهامتان در رشته‌های مختلف قرآنی انجام شده و برای اولین بار رشته نقاشی را هم اضافه کرده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز