خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اداره کار زنجان:

مطالبات کارگران روغن نباتی جهان به‌صورت جدی پیگیری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۸۲۶

مدیرکل اداره کار زنجان از پیگیری وضعیت کارگران روغن نباتی جهان خبر داد که طی چند روز گذشته برای پیگیری مطالباتشان در مقابل ساختمان استانداری تجمع کرده بودند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا یوسفی (مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان) با تایید معوقات مزدی کارگران کارخانه روغن نباتی جهان، درخصوص اعتراض کارگران این واحد تولیدی گفت: کارگران این کارخانه مدتهاست در پیگیری مطالبات مزدی به حق خود دست به اعتراض صنفی می‌زنند.

او با بیان اینکه پیگیر مشکلات کارخانه روغن نباتی جهان و کارگرانش هستیم، افزود: در خصوص پیگیری مشکلات کارگران این واحد تولیدی بارها با همراهی سایر مسئولان استان در کمسیون‌های کارگری تشکیل جلسه داده‌ایم و این موضوع به صورت جدی از سوی اداره کل کار استان پیگیری می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه کارگران روغن نباتی جهان مطالباتی دارند که باید به آنها رسیدگی شود، افزود: در آخرین جلسه کمیسیون کارگری که روز گذشته در محل ساختمان استانداری انجام برگزار شد، قرار شد تصمیمات نهایی با حضور کارفرمای اصلی روغن نباتی جهان فردا (چهارشنبه) گرفته شود.

مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان زنجان؛ بخش دیگری از مشکلات روغن نباتی جهان را ناشی از مشکلات مدیریتی دانست و گفت: یکی از مطالبات کارگران تغییر مدیریت کارخانه است. با این حال فردا آخرین جلسه پیگیری وضعیت کارگران روغن نباتی جهان با حضور کارفرمای اصلی کارخانه برگزار می‌شود.

به گفته وی؛ در صورتی که کارفرما بخواهد نسبت به  تصمیمات قانونی که در جلسه فردا گرفته می‌شود خلف وعده کند، کمیسیون کارگری چاره‌ای جزء استفاده از ظرفیت‌های قانونی خود ندارد و به صورت جدی به دنبال تغییر مدیریت شرکت خواهد بود.

طبق اظهارات یوسفی؛ پیش از این نیز در تاریخ ۲۳ مهر ماه جلسه‌ای با معاون روابط کار وزارت کار برای بررسی مشکلات کارگران روغن نباتی جهان تشکیل شده بود که در آن جلسه، کارفرما یک‌ماه از مطالبات مزدی معوقه کارگران را طبق وعده پرداخت کرد. در عین حال وی مکلف به بازسازی کارخانه و تامین قطعات خطوط تولید برای ازسرگیری فعالیت کارخانه شده بود که عملی نشد.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان؛ جدا از ۵ ماه مزد معوقه، بخش دیگری از مشکلات کارگران این واحد تولیدی به حذف سرویس ایاب ذهاب آنها مربوط می‌شود که این موضوع نیز به دلیل بدهی کارفرما به پیمانکار مربوطه هنوز مرتفع نشده است.

به گفته وی؛ انتظار کارگران از کارفرما برای پرداخت مطالباتشان به‌حق است و در حال حاضر کارگران این کارخانه به دلیل تامین نشدن منابع مالی و مواد اولیه تولید، کاری برای انجام دادن ندارند.

وی مشکل تعدیل ۱۹ نفر از کارگران این کارخانه را هم از دیگر موارد مطرح شده در جلسه روز گذشته  کمیسیون کارگری بیان کرد و گفت: اعضای کمیسیون کارگری پیگیر مطالبات کارگران تعدیل شده هستند. امیدواریم با مساعدت کارفرما هرچه سریعتر شاهد رفع مشکلات این کارگران نیز باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز