خبرگزاری کار ایران

توجه رسانه‌های بین‌المللی به سخنان روحانی در سفر به آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۵۹۸

صحبت‌های روحانی در آذربایجان غربی در خصوص تحریم‌های یکجانیه آمریکا مورد توجه رسانه‌های خارجی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس‌جمهور ایران در جریان سفر به آذربایجان غربی با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران تاکید کرد که ما در برابر آمریکا سر فرود نخواهیم آورد. این سفر و صحبت‌های روحانی مورد توجه رسانه‌های خارجی قرار گرفت.

 رویترز در این باره نوشت :حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، روز دوشنبه در اجتماع مردم خوی گفت که تحریم‌های آمریکا علیه ایران بخشی از یک جنگ روانی است که توسط واشنگتن علیه تهران به راه انداخته شده است و جمهوری اسلامی همچنان صادرات نفت خود را ادامه خواهد داد.

این رسانه با اشاره به بخشی از صحبت‌های رئیس‌جمهور نوشت: روحانی گفت که آمریکا ما را به خاطر شکست‌هایش در منطقه، از یمن تاعراق مقصر می‌داند ما در این فشار که بخشی از جنگ روانی علیه ایران است، تسلیم نخواهیم شد .

ایندیپندنت هم رسانه دیگری بود که به این سفر پرداخت و نوشت: روحانی در این سخنرانی اعلام کرد که صادرات نفت ما متوقف نشده است و ما به صادرات نفتی خود ادامه می‌دهیم.

جروزالم‌پست نیز با توجه به گفته‌های روحانی مبنی برتسلیم نشدن ایران زیر بار فشارهای مختلف و ادامه  صادرات نفت علیرغم کارشکنی‌ها نوشت: بر اساس این خبر روحانی اضافه کرد:  واشنگتن از حمایت بین المللی از تحریم های خود علیه ایران برخوردار نیست وی اظهار داشت که واشنگتن  معافیت های موقت  را به هشت خریدار  عمده نفتی  ایران اعطا کرده است.روحانی ادامه داد: «آمریکا اکنون منزوی شده است. ایران از بسیاری ازطرف بسیاری از  کشورها حمایت می شود . به جز رژیم صهیونیستی (اسرائیل) و برخی کشورهای منطقه، هیچ کشور دیگری از فشار آمریکا بر ایران حمایت نمی کند.

عرب‌نیوز هم خبری را این موضوع اختصاص داد و گفته‌های روحانی مبنی بر ادامه صادرات نفت و تسلیم‌ناپذیری ایران زیر بار فشارهای وارد شده از سوی آمریکا را منتشر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز