خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای شهر مطرح شد؛

بخشی از کمبود درآمد شهرداری نتیجه نگاه شوراست

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۰۳۷

نائب رییس شورای شهر تهران در واکنش به گزارش مالی ارائه شده از سوی خزانه‌دار شورا گفت: بخشی از کمبود درآمد شهرداری تهران نتیجه نگاه شورای شهری‌ها بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در صدویکمین جلسه شورای شهر تهران، حسن رسولی، خزانه دار شورا گزارشی از حساب های درآمد و هزینه شهرداری در شهریور ماه 97 ارائه کرد و به دنبال آن اعضا به ارائه نظرات خود در این خصوص پرداختند.

زهرا نژادبهرام در این رابطه اظهار کرد: من تعجب می کنم؛ به رغم اینکه شهرداری تهران موارد متعددی را از گزارشات آقای رسولی دریافت کرده، چطور روشی برای نزدیک شدن به برنامه بودجه ارائه نکرده است. این بودجه را خود شهرداری پیشنهاد داده است.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران اضافه کرد: در مورد منابع غیرنقد شهرداری، با توجه به لایحه آن می بایست در ماه های آتی روند رو به بهبودی در شهرداری ببینیم.

وی همچنین تاکید کرد: این موارد در جهت بهبود افزایش مشارکت مردم در مدیریت شهری با روش های ترغیب و تشویق است. ترغیب مردم و مشارکت آنان برای پرداخت عوارض می تواند مشکلات شهرداری را تا حدود زیادی حل کند.

شهربانو امانی نیز گفت: ما نیاز به اصلاح ساختار داریم. ما هیچ تغییری در تصمیم گیری های خود نداشته ایم.

عضو شورای شهر تهران افزود: پیگیری لایحه درآمد پایدار که باید در مجلس به تصویب می رسید، باید در دستور کار ما قرار گیرد و یکی از مطالبات جدی شورا باشد. چه مشکلی در فرایند هست که ما نمی توانیم به هدف خود برسیم؟

مجید فراهانی هم پس از استماع سخنان خزانه دار شورای شهر عنوان کرد: بر اساس آمار ثبت شده، در سال گذشته ۱۷ درصد کسری بودجه داشته ایم؛ اما شش ماهه امسال نشان می دهد که این ۱۷ درصد کسری بودجه به چیزی در حدود ۲۸ درصد در سال جاری رسیده است و اگر با همین روند ادامه بدهیم با کسری بودجه ۵ هزار میلیاردی همان گونه که پیش بینی شده، مواجه خواهیم شد.

وی افزود: با این شرایط عملا حداکثر ۷ درصد از بودجه شهرداری را می توان برای پیشبرد پروژه ها در نظر گرفت که این اتفاق چیزی شبیه فاجعه است از این رو بسیاری از پروژه ها را نمی توان انجام داد.

فراهانی تاکید کرد: مسئله اصلی مغایرت بودجه در بحث بودجه غیر نقد است و اگر بخواهیم برای بهبود وضعیت تمرکز کنیم باید این بودجه را در نظر گرفت.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر با ارائه پیشنهاداتی برای مقابله با کسری بودجه شهرداری بیان کرد: چاره ای نداریم جز این که چند کار را به طور همزمان انجام بدهیم امروزه شهر تهران گران اداره می شود.

فراهانی گفت: مدیریت انرژی و شرایط نگهداری ساختمان ها در شهرداری تهران از آن جمله است که می توان این هزینه ها را کاهش داد که متاسفانه دغدغه شهرداری نیست چرا که تاکنون گزارشی برای کاهش هزینه ها ارائه نشده است.

این عضو شورای شهر تهران  عنوان کرد: بحث جلب سرمایه گذاری نیز اهمیت دارد و شهرداری باید به طور جدی تصدی گرایی را کنار بگذارد و اعتماد سرمایه گذاران را جلب کند.

وی اضافه کرد: پیشنهاد پایانی حل اختلافات پیمانکاران گذشته است؛ تعداد زیادی از پیمانکاران گذشته با مدیران شهرداری اختلاف زیادی دارند که این خود زنگ خطری است چرا که تعداد زیادی از پرونده های ماده ۳۸ جمع شده و اگر به سمت حل این اختلافات نرویم موفق نخواهیم بود.

فراهانی خاطر نشان کرد: در این راستا شخص شهردار تهران باید یک روز خود را به این کار و حل اختلاف پیمانکاران اختصاص بدهد. خیلی از پروژه هایی که در حال حاضر در آستانه اتمام است و پیش نمی رود از این گونه مشکلات دارد که باید بررسی شود؛ همچنین افزایش درآمدهای پایدار از دیگر اتفاقاتی است که باید رخ دهد.

سید ابراهیم امینی، نایب رئیس شورای شهر تهران نیز در زمینه گزارش ارائه شده گفت: بخشی از این کمبود درآمد نتیجه نگاه شورایی ها بوده است. ما در این مدت فقط به درآمدهای نقدی نگاه کرده ایم.

وی افزود: ما با بستن هولوگرام درآمدهای غیرنقدی و تسهیلات اعتباری را صفر کردیم و بعد می گوییم مدیریت شهری پاسخ دهد که چرا درآمد پایین آمده است. باید این واقعیت را بپذیریم. ما باید راه های فساد را ببندیم؛ نه اینکه صورت مساله را پاک کنیم. استفاده از هولوگرام در دنیا متداول است. این یک نمونه از تصمیمات شوراست که بر درآمد شهرداری تاثیر گذاشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز