خبرگزاری کار ایران

کتاب میدان منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۹۹۴

کتاب میدان، جامع‌ترین منبعِ مبانی، شناخت و ارزیابی میدان‌های شهری به قلم حمید دانش پژوه و امید جدی فرزانه توسط انتشارات آذرخش در ۸ فصل اصلی و ۱۰۰۰ نسخه در قطع رحلی منتشر شد.

به گزارش ایلنا، کتاب میدان، جامع‌ترین منبعِ مبانی، شناخت و ارزیابی میدان‌های شهری به قلم حمید دانش پژوه و امید جدی فرزانه توسط انتشارات آذرخش در ۸ فصل اصلی و ۱۰۰۰ نسخه در قطع رحلی منتشر شد.

این کتاب، با محوریت تدوین و تالیف مبانی، مفاهیم و دسته بندی‌های جامع در زمینه مجموعه نظریات و تئوری‌های موجود در حیطه طراحی شهری و با معرفی نمونه‌هایی از میدان‌های شهری اروپایی با دارا بودن نقشه‌ها فنی و تصاویر بی‌نظیر از این نمونه‌ها برای اولین بار در جامعه شهرسازی علمی کشور و نیز ارائه روش‌های ارزیابی مناسب به رشته تحریر در آمده است.

کتاب حاضر شامل سه بخش  کلی است. در ابتدا تمامی نظریات موجود در باب میدان شهری در قالب دسته  فرم و محتوا گرایان و نیز در بخشی، هر دو آنها، از بطن تاریخ وجودی این موضوع تا به اکنون مورد بررسی قرار گرفته و دسته‌بندی‌های مفاهیم و مبانی آنها ذکر شده‌اند. در ادامه کتاب، تبیین نوع جدیدی از نگاه و نیز معیار‌های مستتر در امر شناختی یک پدیده مانند میدان که می‌تواند دسته‌بندی کاملی را ارائه کند با نام دسته‌بندی پدیدار‌شناسانه میدان و با تببین ماتریس جامع شناخت میدان شهری معرفی شده است.

در بخش دوم کتاب، ۷۰ نمونه از میدان‌های معروف اروپایی، با این ماتریس ۱۰ گانه مورد شناخت قرار گرفته و نقشه‌هایی با مقیاس‌های فنی و نیز تصاویر آگزنومتریک و چند وجهی ارائه گشته است.

در بخش سوم کتاب، تمامی میدان‌های مزبور با دو روش اصلی مورد بررسی قرار گرفته و به نوعی بهترین نمود ارزیابی چند بعدی را شامل می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز