خبرگزاری کار ایران

در سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای صورت گرفت؛

امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای بین ایران و عراق

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۰۳۹

​تفاهم‌نامه کمیسیون مشترک حمل و نقل بین‌المللی جاده‌ای بین وزارت راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و وزارت نقل جمهوری عراق در محل سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای امضا شد.

به گزارش ایلنا،رضا نفیسی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی این سازمان که امضاء کننده طرف ایرانی این تفاهم‌نامه نیز است، اظهار داشت: این نشست با هدف توسعه روابط حمل‌ونقلی جاده‌ای و تسهیل گردشگری فی‌مابین دو کشور برگزار شد و پس از مذاکره و گفت‌وگوهای کارشناسی، با امضای مقامات حمل‌ونقلی دو کشور طرفین به توافقاتی دست یافتند.

نفیسی با بیان این‌که طرفین اطلاعات تردد ناوگان یکدیگر به قلمرو دو کشور را مبادله و از روند رو به رشد آن ابراز خرسندی نمودند، افزود: به‌منظور تحکیم روابط‌ حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای، طرفین بر اجرای مفاد مندرج در یادداشت تفاهم‌ امضاءشده بین وزرای ذی‌ربط دو کشور در تاریخ ۲۷ بهمن سال ۹۳ تأکید کردند.

وی افزود: طرفین توافق کردند تمام مبالغ و هزینه‌های دریافتی در پایانه‌های مرزی را به یکدیگر اعلام و هرگونه تغییر در آن به اطلاع طرف مقابل رسانده شود.

نفیسی به سایر مفاد تفاهم‌نامه اشاره کرد و افزود: تسهیل صدور روادید چند بار ورود برای رانندگان دو طرف، حل مشکل بیمه رانندگان ناوگان حمل‌ونقل بین‌المللی درگیر سوانح رانندگی، اصلاح و بهسازی پایانه‌های مرزی، توسعه و احداث راه‌های دسترسی مناسب به پایانه‌های مرزی، فعال‌سازی حمل‌ونقل کالا و مسافر در تمام پایانه‌های مرزی دو کشور و تسهیل و برقراری نظم در جابه‌جایی کالا و مسافر در قلمرو دو کشور از جمله بندهای اصلی این تفاهم‌نامه بوده و از طریق مراجع ذی‌ربط دو کشور قابل‌پیگیری است.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی اظهار داشت: در این تفاهم‌نامه مقرر شد روند تأیید قرارداد شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌‌المللی مسافری ایرانی برای حمل‌ونقل مسافران بین دو کشور، از سوی یکی از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نقل عراق انجام شود.

نفیسی خاطرنشان کرد: طرفین بر رعایت مقررات لازم‌الاجرای ابعاد و اوزان وسایل نقلیه متردد در قلمرو دو کشور توافق کردند و برای انجام برنامه‌ریزی لازم در امور حمل‌ونقل بین‌المللی کالا و مسافر مقرر شد طرفین هرگونه تغییر در ساعات کاری پایانه‌های مرزی دو کشور را از قبل به‌طور رسمی به‌طرف مقابل اعلام کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز