خبرگزاری کار ایران

معاون وزارت بهداشت :

24 درصد از مردم نشانه‌های اختلالات روانی دارند/ به سمت پیری جمعیت پیش می‌رویم

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۹۷۳

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 24 درصد از مردم نشانه‌های اختلالات روانی دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت، درمان  و آموزش پزشکی در مراسم افتتاح کانون‌های سلامت استان مازندران که در سالن آیت اله کوهستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد،  اظهار کرد: طی دو دهه ایران جمعیت کشور پیر می‌شود و برای برون رفت از این موضوع باید سیاست‌های ابلاغی افزایش جمعیت رهبر انقلاب را باید جدی بگیریم.

سیدمحمدهادی ایازی با اعلام اینکه حدود ۲۴ درصد از مردم نشانه‌های اختلالات روانی دارند، تصریح کرد: ۱۶ درصد خانم‌ها و ۱۴ درصد از آقایون این نشانه را دارند.

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت ، درمان  و آموزش پزشکی با اعلام اینکه باید به دنبال افزایش سرمایه اجتماعی باشیم، افزود: در این ارتباط با چالش‌های مواجه هستیم.

وی با اعلام اینکه کشور ما کشور در حال حاضر جزو کشورهای جوان جهان است، گفت: به سمت پیری پیش می‌رویم و طی دو دهه آینده این نشانه‌ها ظهور و بروز می‌کند و آمادگی کامل در این ارتباط داشته باشیم و برای جلوگیری از این موضوع سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در ارتباط با افزایش جمعیت جدی گرفته شود.

ایازی با اعلام اینکه کانون سلامت آغاز جلب مشارکت‌های اجتماعی در توسعه سلامت است،گفت: ما مکلف هستیم که این مشارکت ساختارمند را در دستورکار قرار دهیم و هر ایرانی موظف هستند در این حوزه ورود پیدا کنند.

وی با اعلام اینکه کانون سلامت تشکل اجتماع محور در سطح محله بوده که با حضور خود مردم تشکیل می‌شود، بیان کرد: در این حوزه انتظار داریم که مردم به صورت محوری و مدیران در کنار مردم پای کار باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز