خبرگزاری کار ایران

منصور غلامی مطرح کرد:

آمادگی وزارت علوم در توسعه حقوق شهروندی در دانشگاه‌ها

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۲۸۴

وزیر علوم گفت: آمادگی لازم را داریم تا در حوزه‌های تشویق، تامین و توسعه حقوق شهروندی در وزارت علوم، دانشگاه‌ها و مجموعه پژوهشی همکاری علمی لازم را داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سومین نشست سراسری «دستیاران ویژه حقوق شهروندی دستگاه‌های‌ اجرایی و اولین نشست رابطین امور حقوق شهروندی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها» که با حضور منصور غلامی (وزیر علوم، تحقیقات و فناوری) و شهین‌دخت مولاوردی (دستیار ویژه رئیس جمهور در حقوق شهروندی) صبح امروز در وزارت علوم برگزار شد.

منصور غلامی در این نشست عنوان کرد: شورای عطف مجموعه‌ای فعال و تاثیرگذار در توسعه مباحث مربوط به حقوق شهروندی بوده و هست، انشالله این موارد در به ثمررساندن موارد بیش از پیش موثر واقع شود. من در جلسات حقوق شهروندی حضور داشته‌ام. در وزارت علوم، توسعه حقوق شهروندی باید فعال‌تر عمل کند، این منشور برنامه‌هایی با نگاه آموزشی تربیتی دارد تا جوانانی که بهترین دوره زندگی خود را در دانشگاه‌ها می‌گذرانند، آن را فرابگیرند‌. همچنین ما اخذ برنامه درسی را در راستای برنامه‌های خود قرار داده‌ایم که دانشجویان می‌توانند آن را به طور اختیاری کسب کنند. همچنین این منشور در فعالیت‌های دانشجویی مانند تشکل‌های سیاسی و اجتماعی دانشجویان در معاونت فرهنگی مورد توجه است.

منصور غلامی بیان کرد: اینکه ما بتوانیم در مقاطعی در حوزه شهروندی داشته باشیم، نیازمند برنامه است و امیدواریم که بتوانیم در راستای آن به نتایج مطلوبی برسیم. همچنین رعایت اجرای حقوق شهروندی در گروه‌های نظارتی دانشگاه‌ها و بحث‌های مدیریتی مطرح و بر آن تاکید شده است.

وی افزود: با تحولاتی که در مباحث زندگی جدید اتفاق افتاده، رویکردهای جدید بسیار مهم است. در همین راستا در نظر داریم منابع علمی بیشتری در دسترس دانشجویان و اساتید به صورت کاربردی و پژوهشی قرار گیرد.

وزیر علوم با اشاره به گروه‌های فعال دانشگاه گفت: محیط‌های دانشگاهی ما دارای سه رده فعال شامل کارمندان، اساتید و دانشجویان است. این سه مجموعه‌هایی هستند که به حقوق فردی و تاثیر گذاری خود در حقوق شهروندی توجه دارند. تلاش داریم در احقاق حقوق شهروندی بکوشیم. مجموعه نسبتا بزرگی از فعالیت‌ها را در دانشگاه‌ها داریم. هم ریاست جمهوری و.... تلاش ویژه‌ای در راستای توسعه حقوق شهروندی دارند.

او یادآور شد: ما آمادگی لازم داریم تا در حوزه‌های تشویق، تامین و توسعه حقوق شهروندی در وزارت علوم، دانشگاه‌ها و مجموعه پژوهشی همکاری علمی لازم را داشته باشیم، ارائه خدمات علمی وظیفه دانشگاه‌ها است و این امر را برای خود افتخار می‌داند.

او افزود: در این راستا آمادگی داریم از جشنواره‌ها و کمیته‌ها حمایت کرده و کار علمی آن‌ها را برعهده بگیریم. دستاور‌های نشست‌های این چنینی تدوین خواهد شد. امیدوارم ما نیز به عنوان یکی از مجموعه‌های فعال در این بخش بتوانیم خدمت کنیم.

همچنین حسین سیمایی صراف در این  نشستگفت: اجرای حقوق شهروندی یک ضرورت است به خصوص در کشور ما زیرا یکی از شاخص های کشور اسلامی اجرای حقوق شهروندی و دادن حق مردم به خودشان است ضمن اینکه ما در این زمینه خیلی مشکل داریم.

وی ادامه داد: امروز وقت عمل است و دیگر حرف زدن کافی است. از اینکه گاها حق مردم را به دستشان نمی رسانیم مسئولیم و باید این را بپذیریم و یک خود انتقادی داشته باشیم و بدانیم که کوتاهی کرده ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز