خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم تاکید کرد:

ضرورت استفاده از ظرفیت دانشگاهیان در ارتقای سطح تولید ملی و ساخت کالاهای باکیفیت

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۱۴۴

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ایران غنی از افراد متخصص در هر یک از شاخه‌های علمی است که باید از توان، خلاقیت و دانش این افراد برای تولید کالای با کیفیت داخلی ایران‌ساخت بهره برد.

به گزارش ایلنا، منصور غلامی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر استفاده از ظرفیت و توانمندی دانشگاهیان در ارتقای سطح تولید ملی و طراحی و ساخت کالاهای باکیفیت داخلی، اظهار کرد: دانشجویان و دانشگاهیان از سرمایه‌های این کشور هستند که باید از توانمندی و استعداد آنها باید برای حل مشکلات بهره ببریم. این افراد با تولید دانش و خلاقیت می‌توانند نقش مهمی در تولید کالای با کیفیت و ایران ساخت داشته باشند. تنها باید به آنها اعتماد کنیم و مسیر را برای حرکت آنها هموار کرد.

غلامی با بیان اینکه همکاری و تعامل میان بخش تولید و صنعت با مراکز علمی و دانشگاهی باید افزایش پیدا کند، ادامه داد: چرا که استفاده از توان متخصصان و دانش روز باعث ارتقای کیفیت کالای ایرانی و به دنبال آن افزایش تقاضای مردم برای خرید کالای مورد نظر می‌شود. اتفاقی که همه به دنبال آن هستیم و آن اقبال مصرف‌کننده ایرانی به سوی کالای داخلی است. در این صورت اتفاق دیگری نیز رخ می‌دهد و آن افزایش توان کالای ایرانی برای رقابت با محصولات سایر کشورها است.

به گفته وی، وزارت علوم اقدامات مختلفی همچون تقویت بخش تحقیق و توسعه واحدهای تولیدی برای حمایت از تولیدات ساخت داخل را در برنامه دارد و اقدامات عملی نیز در سطح دانشگاه‌ها برای این موضوع شروع شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ایجاد حس مسئولیت‌پذیری در جامعه و لزوم ایجاد اعتماد و باور میان مردم در خصوص ضرورت‌های استفاده از کالاهای داخلی، تصریح کرد: حمایت از تولیدکننده ایرانی یک تعهد برای همه مردم و در راستای تامین استقلال و حفظ منافع ملی است. اگر مردم بدانند خرید کالای ایرانی سرنوشت و آینده آنها و فرزندانشان را تعیین می‌کند، اقبال بیشتری نشان می‌دهند.

وی همچنین بیان کرد:‌ البته در مقابل صنایع مختلف تولیدی کشور نیز باید با همکاری تنگاتنگ با دانشگاه‌ها و بهره‌گیری از راهکارهای نوین و روزآمد علمی به ارتقای کیفیت محصولات همت گمارند و کالاهایی را تولید و روانه بازار کنند که از توان رقابت با محصولات مشابه خارجی برخوردار باشند.

غلامی با شاره به برگزاری جشنواره ملی، فرهنگی و هنری "ایران ساخت" بیان کرد: فرهنگ استفاده از کالای ایرانی باید بین مردم شکل بگیرد و نیاز است از تمام توان برای این مسئله استفاده کنیم. رسانه‌ها، تولیدکنندگان، مردم، دولت همه دست به دست هم دهیم تا اقدامی غرورآفرین برای کشور رقم بزنیم. بنابراین توجه به بحث فرهنگ‌سازی و حمایت از آن موضوع مهمی است تا همگان نسبت به اهمیت مسئله آگاهی پیدا کنند.

بر اساس اعلام مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی بنیاد ملی نخبگان، دومین جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان‌سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری‌سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش‌بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش‌بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته‌سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه‌های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده‌بازار و بخش دانش‌آموزی به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» در دی‌ماه امسال برپا می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، 15 آبان ماه1397 است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز