خبرگزاری کار ایران

یادی از خواننده خوش‌صدای مشروطه در شبکه مستند

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۲۸۳

«اقبال آذر» روایت منوچهر عسگری‌نسب از زندگی ابوالحسن اقبال آذر، خواننده پرآوازه مشروطه چهارشنبه ۲۳ آبان ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش می‌شود.

به گزارش ایلنا، حنیف شهپرراد (تهیه‌کننده و کارگردان مجموعه «گنجینه» شبکه مستند) درباره قسمت جدید این مجموعه با عنوان «اقبال آذر»؛ روایت منوچهر عسگری‌نسب از زندگی ابوالحسن اقبال آذر گفت: مستند این هفته‌ «گنجینه»، فیلمی درباره‌ اقبال و به نامِ اقبال است؛ خواننده مردمی و خوش‌صدای آذری. این فیلم، در سال‌های پایانی زندگیِ اقبال در دهه‌ چهل، توسط منوچهر عسگری‌نسب از مهم‌ترین کارگردان‌ها و تهیه‌کننده‌های ایران ساخته‌ شده است؛ عسگری‌نسب عضو نسل اول مستندسازان تلویزیون در دهه‌ چهل بود و از او مستندهای جنگی برجسته‌ای نیز به یادگار مانده است.

او ادامه داد: مستندِ اقبال آذر، حاوی یک مصاحبه‌ طولانی با این خواننده‌ کهنه‌کار است و مهم‌ترین چیزی که در این فیلم، توجه بیننده را جلب می‌کند شخصیت خاص اقبال و صدای بی‌نظیر اوست. اقبال که مدتی هم رئیس بلدیه‌ تبریز بوده است، خواننده‌ای است که خود را آوازه‌خوان نمی‌داند و دوست دارد بیشتر به خاطر مشاغل دولتی‌اش به یاد آورده شود.

این تهیه‌کننده تصریح کرد: برجسته‌ترین ویژگیِ اقبال حنجره‌ استثنایی‌اش است، او در ۱۰۰ سالگی هم هنوز بدون غلط می‌خواند و برای رسیدن به نت‌های بالاتر نیازی به فشار آوردن به حنجره‌اش نداشت. در بعضی متون، از او به‌عنوان پدرِ آواز ایرانی یاد کرده‌اند.

به گفته شهپر راد مستند «اقبال آذر»، ۳۰ دقیقه است و در سال مرگ اقبال در صد و هفت‌سالگی، یعنی سال ۴۹ تکمیل شده است. 

این مستند چهارشنبه ساعت ۲۱ از شبکه مستند روانه آنتن می‌شود و پنجشنبه ساعت ۹ بازپخش خواهد داشت.

«گنجینه» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حنیف شهپرراد در شبکه مستند تولید شده و غلامعلی افشاریه گفتار متن آن را بر عهده دارد، آرین مظفری نویسنده و مسعود سلطانی‌ارج تدوینگر این مجموعه هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز