خبرگزاری کار ایران

از سوی هیات دولت انجام شد؛

تصویب اصلاح تقسیمات کشوری در استان‌های مرکزی و آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۱۷۸

هیئت دولت اصلاح تقسیمات کشوری در استان‌های مرکزی و آذربایجان شرقی را تصویب کرد.

به گزارش ایلنا،  به نقل از دفتر هیئت دولت، هیئت وزیران در جلسه ۱۳ /۸ /۱۳۹۷ به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده (۱۳) قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری ـ مصوب ۱۳۶۲ ـ اصلاح تقسیمات کشوری در استان مرکزی را تصویب کرد.

بر اساس این تصویب نامه روستای تلخاب مرکز دهستان تلخاب بخش خنجین شهرستان فراهان در استان مرکزی به شهر تبدیل و به عنوان شهر تلخاب شناخته می‌ شود.

همچنین مرکز دهستان تلخاب از روستای تلخاب به روستای شیرین ‌آباد دهستان یادشده تغییر می‌ یابد.

همچنین در جلسه ۱۳ /۸ /۱۳۹۷ هیئت وزیران  به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده (۱۳) قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری - مصوب ۱۳۶۲- با اصلاحات و تغییرات تقسیماتی زیر در استان آذربایجان شرقی انجام می‌شود:

الف- نام دهستان چهاردانگه بخش هوراند شهرستان اهر به چهاردانگه شمالی تغییر ‌می‌یابد.

ب- انتزاع تعدادی از روستا ها و مکان ها از دهستان دودانگه بخش هوراند شهرستان اهر و الحاق آن به دهستان چهاردانگه بخش یادشده.

پ – ایجاد دهستان چهاردانگه جنوبی به مرکزیت روستای کورن با ترکیب روستاها، مزارع  و مکان ها، در تابعیت بخش هوراند شهرستان اهر ،

ت- دهستان نقدوز به مرکزیت روستای نقدوز از ترکیب تعدادی از روستاها، مزارع و مکان‌ها، در تابعیت بخش مرکزی شهرستان اهر ایجاد ‌شود.

ث - بخش چهاردانگه به مرکزیت روستای آق‌براز از ترکیب دهستان‌های چهاردانگه شمالی و چهاردانگه جنوبی در تابعیت شهرستان اهر ایجاد ‌شود.

ج - بخش فندقلو به مرکزیت روستای تازه‌کند از ترکیب دهستان‌های قشلاق و نقدوز در تابعیت شهرستان اهر ایجاد ‌شود.

چ - شهرستان هوراند به مرکزیت شهر هوراند از ترکیب بخش‌های« بخش مرکزی از ترکیب دهستان‌های دودانگه و دیکله،  بخش چهاردانگه» ایجاد ‌شود.

هیئت وزیران در جلسه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ نیز بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده (۱۳) قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری ـ مصوب ۱۳۶۲ ـ  روستای خوشه ‌مهر مرکز دهستان بناجوی شرقی بخش مرکزی شهرستان بناب در استان آذربایجان شرقی را به شهر تبدیل و به عنوان شهر خوشه ‌مهر شناخت و مرکز دهستان بناجوی شرقی از روستای خوشه‌ مهر را به روستای چلغائی دهستان یادشده تغییر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز