خبرگزاری کار ایران

کیامرث حاجی زاده:

توسعه متوازن اولویت اصلی دولت در خوزستان است

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۶۲۲

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت: توسعه متوازن در همه مناطق جزء الویت های اساسی استاندار خوزستان محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، کیامرث حاجی زاده در آیین آغاز عملیات اجرایی سالن چند منظوره مدیریت بحران دهدز اظهار داشت: حدود ٨٠ درصد مصوبات مرتبط به شهر دهدز در سال های اخیر اجرایی شده اند، جلسات متعددی در شورای آب و برق استان نیز برای پیگیری وضعیت آب این شهر در حال برگزاری است.

وی گفت: احداث سالن چند منظوره مدیریت بحران برای این شهر ضرورت دارد.

مدیر کل مدیریت بحران استان ادامه داد: دهدز به دلیل بافت کوهستانی در معرض سیل قرار دارد، در همین راستا اعتباراتی برای سیل بندهای ویژه این منطقه نیز در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز در این مراسم بیان کرد: مردم و مسئولان دو طرف مقابله با بحران ها هستند.

اسماعیل نجار افزود: مقابله با بحران ها نیازمند آمادگی دو طرفه از سوی مسئولان و مردم است.

وی با بیان این که ایران کشوری حادثه خیز است اظهار داشت: ایران مقام دهم حوادث دنیا را دارد و ما هر از چند گاهی شاهد حوادثی مانند سیل، زلزله و... در کشور هستیم که خسارات جانی و مالی وارد میکند.

معاون وزیر با اشاره به سالروز زلزله کرمانشاه بیان کرد: در این حادثه 621 نفر جان خود را از دست دادند و بیش از هفت هزار نفر مجروح شدند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: با توجه به این حوادث لازم است هر لحظه آمادگی لازم برای مقابله با بحران ها را داشته باشیم.

وی توضیح داد: توجه به مراکز جمعیتی مانند تهران از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ چراکه هر نوع حادثه ای در این مناطق میتواند موجب ایجاد یک فاجعه بزرگ شود.

نجار عنوان کرد: یک جنبه از کارهایی که در حوزه مدیریت بحران باید انجام شود در حوزه دولت است که باید هماهنگی، تجهیزات و اعتبارات از سوی دولت صورت پذیرد.

وی تاکید کرد: اما جنبه مهمتر در مقابله با بحران همتی است که باید از سوی مردم انجام شود یعنی اگر می خواهند خانه ای بسازند تلاش کنند که این کار با کیفیت انجام شود.

معاون وزیر کشور گفت: برای تنش آبی قریب به10 هزار و200 میلیارد ریال از ماده 10و 12 مدیریت بحران در نظر گرفته شد که دولت موافقت کرد تا در اختیار وزارت نیرو قرار بگیرد.

در پایان مراسم نیز کلنگ آغاز عملیات اجرایی سالن چند منظوره مدیریت بحران دهدز به زمین زده شد.

برای احداث این سالن اعتبار 30میلیارد ریال تخصیص داده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز