خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بحران استانداری خوزستان:

بحران های خوزستان تنها با روش های علمی و برنامه ریزی مدون مدیریت می شوند

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۰۴۷

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان با تاکید بر این که در ستاد مدیریت بحران باید موضوعات به شکل علمی مورد بررسی قرار گیرند، گفت: بدون برنامه و سند جامع آموزش، سند تاب آوری و سند جامع پهنه بندی نمی‌توان برای بحران های استان برنامه ریزی کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، کیامرث حاجی زاده در کارگروه تخصصی آموزش و اطلاع رسانی استان در مرکز مانیتورینگ اداره کل مدیریت بحران خوزستان، اظهار داشت: عده ای در فضای مجازی کارشان فرافکنی است؛ برای همین جایگاهی بین افکار عمومی ندارند و نخواهند داشت.

وی گفت: اگر کسی در فضای مجازی به دنبال مخاطب و عضو است، قطعا با نشر اکاذیب  و تشویش  اذهان عمومی نه تنها نمی تواند مخاطب پیدا کند بلکه اعتبار  خود  و رسانه را نیز زیر سوال  می برد.

حاجی زاده افزود: وقتی بدون هماهنگی اطلاعیه از سوی مدیریت بحران خبر کذب انتشار داده می شود، تنها موجب بی نظمی می گردد.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به چگونگی تعطیلی مدارس و کاهش ساعات اداری از سوی ستاد مدیریت بحران خوزستان، عنوان کرد: استاندار، رئیس ستاد مدیریت بحران و مدیر کل مدیریت بحران، دبیر و سخنگوی ستاد مدیریت بحران استان است؛ لذا اگر تصمیمی برای تعطیلی یا کاهش ساعت گرفته می شود تنها تصمیم اداره کل مدیریت بحران نیست، بلکه حاصل  تصمیم گیری چندین دستگاه است و زمانی که تصمیم نهایی اتخاذ شد توسط اداره کل مدیریت بحران استان ابلاغ می‌شود.

وی توضیح داد: در خصوص نقدها سازنده و منصفانه همه مدیران ملزم هستند که خود را پاسخگو بدانند.

حاجی زاده ادامه داد: در بخش اطلاع رسانی در  صدا و سیما و خبرگزاری های رسمی خوزستان مشکلی نداریم و به موقع همه چیز اطلاع رسانی می شود و تعامل مناسبی در این حوزه وجود دارد.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان در ادامه این نشست با بیان این که کارگروه‌ها ابزار اصلی مدیریت بحران هستند، بیان کرد: کارگروه آموزش و اطلاع رسانی استان یکی از ۱۴ کارگروه مهم ذیل ستاد مدیریت بحران  استان به شمار می رود.

وی تصریح کرد: زیرساخت ها در خوزستان  فرسوده هستند و مشکل دارند،  این در حالی است که این استان از همه لحاظ پایه و ساختار کشور است و هر گونه خلل در فعالیت های استان  می تواند کشور را با چالش رو به رو  کند.

حاجی زاده  با تاکید بر این که در ستاد مدیریت بحران باید موضوعات به شکل علمی مورد بررسی قرار گیرند، گفت:  بدون برنامه و سند جامع آموزش، سند تاب آوری و سند جامع پهنه بندی نمی‌توان برای  بحران های استان  برنامه ریزی کرد.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به راه اندازی مرکز مانیتورینگ اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان، افزود: مرکز مانیتورینگ مدیریت بحران، نخستین  مرکز مانیتورینگ در استان و  جزو پیشرفته ترین مراکز مانیتورینگ کشور محسوب می‌شود که از نظر اطلاعات و فناوری از مرکز مانیتورینگ شهرداری تهران نیز مجهزتر است.

در ادامه این نشست سعید رضوانی مدیرکل روابط عمومی و اموربین الملل استانداری خوزستان با اشاره به تقدیر وزیر کشور از ستاد اربعین امسال، اظهارکرد: خوشبختانه امسال همانند سال های گذشته فعالیت های خوبی از سوی ستاد اربعین انجام شد که در حوزه اطلاع رسانی نیز با انعکاس این فعالیت ها اقدامات خیلی خوبی صورت گرفت.

وی با اشاره به مدیریت افکار عمومی و جلوگیری از انتشار اخبار کذب در زمان وقوع بحران گفت: لازم است هیات منصفه مطبوعاتی تشکیل و به این مشکلات رسیدگی کنند تا دیگر شاهد تشویش اذهان عمومی از سوی برخی رسانه ها نباشیم.

رضوانی تصریح کرد: ضرورت دارد اصول نوین اطلاع رسانی در بحران های مختلف به رسانه ها آموزش داده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز