خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان:

کتابخانه های در حال احداث باید طراحی شاخصی داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۶۱۲

مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان گفت: کتابخانه های در حال احداث باید طراحی شاخصی داشته باشند تا بتوان از آنها به عنوان المان استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، شهاب صدیقی در چهارمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان خوزستان اظهار کرد: ساختمان کتابخانه های احداثی در نقاط مختلف شهرها باید یک معماری خاصی برای آن لحاظ شده باشد؛ کتابخانه در همه کشورها یکی از المان های کارت پستالی محسوب و برای حضور افراد مشوق خواهد بود.

وی افزود: پیشنهاد می شود از نظام مهندسی و معماران پیشکسوت برای طراحی کتابخانه های در حال ساخت کمک بگیریم؛ همچنین اینکه فعالیت های جانبی در کتابخانه ها داشته باشیم و از آن جمله می توان به نمایش فیلم اشاره کرد؛ خصوصا در نقاطی که کمبود سینما داریم و این مسئله باعث جذب افراد به کتابخانه ها می شود.

صدیقی بیان کرد: سال گذشته سرجمع بودجه جاری شهرداری های استان، دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان که یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان آن محقق و از این بین ۴۵درصد مربوط به شهر اهواز است.

مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان گفت: براساس محاسبات انجام شده، باید در سال حداقل پنج میلیارد و حداکثر ۸.۵ میلیارد تومان وصولی برای کتابخانه ها داشته باشیم.

صدیقی تصریح کرد: در حال حاضر ۶۰ درصد بودجه های شهرداری از محل ارزش افزوده تأمین می شود که پرداخت بودجه کتابخانه ها از این محل مستلزم بخشنامه ها و دستورالعمل های خاص از نهادهای اقتصادی ذیربط است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز