خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل کارگزار رضوی در گفت‌وگو با ایلنا:

نفت براساس نرخ نیما عرضه شود/ ورود شرکت‌های چندملیتی باعث ارزآوری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۴۰۶

پاشانژاد اظهار داشت: در دوره قبل پیش‌پرداخت خرید نفت براساس ارز سنا بود و امیدواریم این شکاف بین ارز سنا و نیما برطرف شده و یا حداقل براساس ارز نیما عرضه شود.

یوسف پاشانژاد در گفت‌وگو با ایلنا در مورد دومین عرضه نفت خام در بورس گفت: امیدوارم در دومین عرضه نیز مانند عرضه پیشین حجم بالایی از نفت عرضه شود و همچنین خریداران بیشتری وارد این رینگ شوند. البته نباید فراموش کرد که ما در ابتدای راه هستیم و باید برای جذب خریدار از روش‌های متنوع‌تر در شرایط تحویل و نحوه‌ی تسویه استفاده و نیز ابزارهای متنوع بر روی نفت طراحی شود.

مدیر عامل کارگزار رضوی تصریح کرد: در دوره قبل پیش‌پرداخت خرید نفت براساس ارز سنا بود و امیدواریم این شکاف بین ارز سنا و نیما برطرف شده و یا حداقل براساس ارز نیما عرضه شود. باید توجه داشت که شرکت‌های خریدار باید نفعی از این خرید داشته باشند و باید سوبسیدی به عنوان هزینه تحریمی در نظر گرفته شود.

وی در مورد ورود شرکت‌های چندملیتی گفت: ورود این شرکت‌ها به نفع بورس و دولت است و ما باید روند ورود آنها را تسهیل کنیم و اگر به جدیت دنبال شود می‌تواند در شرایط تحریمی به نفع اقتصاد باشد. این شرکت‌ها که احتمالا از تحریم‌های آمریکا معاف شده‌اند می‌توانند در زمینه ارزآوری به نفع اقتصاد باشند.

پاشاپور در مورد حضور به عنوان خریدار گفت: در دوره قبل کارگزار رضوی به عنوان کارگزار خریدار بود که این خریدار در آخرین لحظه منصرف شد و در عرضه دوم نیز حضور نخواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز