خبرگزاری کار ایران

تقدیر مرتضی بانک از انتخاب روزی با عنوان "روز کیش"

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۲۶۸

دبیر شورای عالی مناطق آزاد در آیین افتتاحیه روز کیش، نامگذاری این روز را فرصت مغتنمی برای معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این خطه کشور دانست و گفت: این روز در واقع روزی برای خوداتکایی و خودباوری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم افتتاحیه روز کیش با حضور محمد ابراهیم انصاری لاری (رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد کیش)، پورعلی (معاون فرهنگی اجتماعی منطقه آزاد کیش) و جمعی دیگر از مسئولان در سالن روباز آوای خلیج فارس برگزار شد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد، جزیره کیش را از مقاصد مهم کشور گردشگری عنوان کرد و گفت: با توسعه و بهره‌برداری از فرودگاه این جزیره و ایجاد زیرساخت‌های لازم تا یکسال و نیم آینده زمینه میزبانی از هشت میلیون گردشگر فراهم می‌شود.

مرتضی بانک در آیین افتتاحیه روز کیش، نامگذاری این روز را فرصت مغتنمی برای معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این خطه کشور دانست و گفت: این روز در واقع روزی برای خوداتکایی و خودباوری است.

وی به وجود فرهیختگان، اهالی فرهنگ، هنر، مردان و زنان توانمند در منطقه اشاره و پیشنهاد کرد تا کیش‌شناسی با ایجاد کمیته‌های مختلف فرهنگ، ادب، صنعت، تاریخ ، دریا و دیگر محورها با استفاده از شخصیت‌های برجسته این دیار برای ماندگاری در حافظه این مرزو بوم به آیندگان تبدیل به مکتوبات شود. 

بانک با بیان اینکه این‌ مهم می‌تواند زمینه هویت‌بخشی به فرهنگ بومی را فراهم کرده و گام‌های اساسی برداشته شود‌، اضافه کرد: این موضوع عملی است چراکه معتقدیم منفک شدن از فرهنگ بومی ما را از اصل وجودی دور خواهد کرد. 

وی با بیان اینکه روز کیش به توانمندی‌های محل و شهر زیبا تاکید خواهد داشت، گفت: این مهم همچنین بستر مناسبی برای تکریم بومیان محلی خواهد بود که از این طریق همه فرهیختگان محلی و بومی، اقتصادی و.... برای تجدید میثاق  دورهم جمع شوند.  

بانک یاد آور شد: وجود ۵۰ هتل که ۱۰ عدد آنها پنج ستاره است در کیش محقق شده که در کشور بی‌نظیر است لذا وجود مظاهر بسیار ارزشمند، سواحل طبیعی، دریانوردی، گردشگری و.... می‌تواند این منطقه را معتبرتر کند. 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: روز به روز همگرایی و مساعی خود را با منطقه آزاد فراهم کرده و با پیوند با مردم و مسئولان شاهد توسعه و رونق این خطه در کشور را فراهم کنیم.    

در ادامه این مراسم با حضور مسئولان کشوری و محلی از چند خانواده‌ شهید کیش تجلیل به‌عمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز