خبرگزاری کار ایران

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی اعلام کرد:

فعالیت‌های اقتصادی نهادها و بنیادها از مالیات معاف نیستند

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۰۹۸

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: در اجرای تبصره 2 ماده 2 قانون مالیات‌های مستقیم، کلیه بنیادها و نهادهای انقلاب اسلامی بابت فعالیت‌های اقتصادی خود از هیچگونه معافیت مالیاتی برخوردار نیستند.

به گزارش ایلنا و به نقل از رسانه مالیاتی ایران، نادر جنتی، با اشاره به ماده 2 قانون مالیات های مستقیم تصریح کرد: به استناد تبصره‎های این ماده قانونی، کلیه فعالیت های اقتصادی بنیادها و نهادهای انقلاب اسلامی و همچنین وزارتخانه ها و شهرداری ها به هر نحوی، مشمول پرداخت مالیات بوده و معافیتی ندارند.

وی اظهار داشت: بر همین اساس، نهادها و بنیادهای انقلاب اسلامی، مالیات عملکرد کلیه فعالیت های اقتصادی خود و همچنین کلیه مالیات های تکلیفی و ارزش افزوده را پرداخت می‌نمایند.

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور، با اشاره به انتشار خبری در رسانه‌ها در خصوص معافیت مالیاتی بنیادها و نهادهای انقلاب اسلامی از سوی سازمان امور مالیاتی کشور، عنوان داشت: فعالیت اقتصادی بنیادها و نهادهای انقلاب اسلامی وفق ضوابط و مقررات قانونی مشمول مالیات می‌باشد.

وی تصریح کرد: به استناد تبصره 1 ماده 2 قانون مالیات های مستقیم، شرکت‌هایی که تمام یا قسمتی از سرمایه آنها متعلق به وزارتخانه ها یا بنیادها و نهادهای انقلاب اسلامی می باشد، سهم درآمد یا سود آنها نیز وفق قوانین و مقررات مشمول مالیات است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز