خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان خبر داد:

برخورد با متخلفان عرضه فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۹۷۵

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان گفت: بیش از ۴۴۷ تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در استان معدوم شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مصطفی کنارکوهی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون به صورت مستمر از مراکز تولید، عرضه و توزیع فرآورده های خام دامی بازرسی صورت گرفته و ۴۴۷ هزار و ۹۰۵ کیلوگرم فرآورده خام دامی معدوم و بیش از ۱۷ هزار مورد تذکر به واحدهای عرضه فرآورده خام دامی داده شد.

وی افزود: نظارت بر واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی یکی از وظایف اداره کل دامپزشکی است و کارشناسان این اداره همواره به طور مستمر بر نحوه فعالیت واحدها نظارت می کنند.

کنارکوهی ادامه داد: کارشناسان دامپزشکی ضمن بازرسی از واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی، نکات بهداشتی در زمینه تهیه و نگهداری گوشت قرمز، گوشت سفید و… را به متصدیان مراکز صنفی متذکر می­ شوند و در صورت مشاهده موارد تخلف، برخورد قانونی و لازم را با واحد صنفی خواهند داشت.

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان بیان کرد: تاکنون ۲۸۷ واحد صنفی به دلیل تخلف بهداشتی و عرضه مواد خارج از شرایط لازم به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی عمده این بازرسی ها را شامل نظارت بر تاریخ تولید و انقضا، بهداشت مراکز عرضه، حفظ سرمایش مواد، شرایط نگهداری فرآورده ها و دارا بودن مجوزهای لازم دامپزشکی عنوان کرد و افزود: تهیه فرآورده های خام دامی از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی از مهم ترین راهکارهای پیشگیری از بیماری هاست و شهروندان باید فرآورده های مورد نیاز خود را از مرکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی تأمین کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز