خبرگزاری کار ایران

تنظیم قیمت مرغ و تأمین جو در خوزستان/ اعتصاب کامیون داران بر قیمت مرغ تأثیر بسزایی داشته است

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۴۱۵

جلسه ستاد تنظیم بازار در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیران کل ادارات تابعه و معاونین سازمان تشکیل گردید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در این جلسه اظهار داشت: هدف از این جلسه هم اندیشی جهت تنظیم بازار گوشت قرمز و سفید و تأمین نهاده های دامی می باشد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی در این نشست گفت: در سال ۹۵ حدود ۷۰ میلیارد ریال و در سال ۹۶ حدود ۲۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات به مرغداران پرداخت گردید.

محمد مشکورزاده با بیان اینکه قیمت نهاده ها از خرداد ۹۶ تا اردیبهشت ۹۷ روند افزایشی داشته است، به طوریکه کنجاله سویا از یک هزار و ۴۰۰ تومان به ۲ هزار و ۴۰۰ تومان رسیده است افزود: شوک حاصل از اعتصاب کامیون داران نیز بر قیمت مرغ تأثیر بسزایی داشت.

وی با اشاره به اینکه یکصد میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش با نرخ کم به این بخش تعلق گیرد تولیدات مرغ استان در بازه زمانی یکساله  از ۹۵ هزار تن به ۱۲۵ هزار تن افزایش می یابد، عنوان کرد: حمایت از شرکت های زنجیره تولید، فعال نمودن اتاق های بازرگانی اهواز، آبادان و خرمشهر و تضمین خرید گوشت مرغ تولید شده متناسب با قیمت روز می تواند کمک شایانی در تنظیم ستاد بازار این محصول داشته باشد.

مشکورزاده تصریح نمود: ۱۲ میلیارد تومان یارانه خوراک دام در استان مورد نیاز می باشد.

در ادامه مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان گفت: مرغداران در صورت گرفتن وام باید ملزم شوند مرغ را به کشتارگاه عرضه کنند کشتارگاه نیز باید وجه را به مرغدار در اسرع وقت پرداخت کنند.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان هم در این جلسه با اشاره به اینکه خوزستان مقام دوم کشور را در توزیع گوشت قرمز و سفید داراست افزود: این شرکت مجوز توزیع یک هزار و ۵۰۰ تن مرغ منجمد را دریافت کرده است.

هادی سلامات با بیان اینکه  سال گذشته ۳ هزار تن جو در استان وارد شد تصریح کرد: در حال حاضر ۶۴ هزار تن جو در بندر امام موجود می باشد.

مدیر کل امور عشایر استان خوزستان نیز از پیگیری ایجاد میدان عرضه دام زنده و کاروانسرا برای دام هایی که جهت فروش از شهرهای دیگر به اهواز آورده می شوند خبر داد و خاطرنشان کرد: طبق برآورد ما در سال جاری ۱۵ هزار تن جو در حوزه امور عشایر مورد نیاز می باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز