خبرگزاری کار ایران

آغاز هفته صرفه جویی در مصرف آب در سراسر کشور

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۹۴۵

مشاور رئیس سازمان در امور محیط زیست و سلامت غذای جهاد کشاورزی خوزستان گفت: هفته صرفه جویی در مصرف آب بهانه ای برای تغییر الگوی مصرف آب در کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، ژاله کریمی نژاد با بیان این مطلب که هفته صرفه جویی در مصرف آب بهانه ای برای تغییر الگوی مصرف آب در کشور است اظهار داشت: همه ساله با آغاز فصل تابستان و شروع گرما مصرف آب در کشور و به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

وی افزود: استفاده بهینه از آب، سلامت همگانی و تولید زهاب کمتر با مصرف آب کمتر و تغییر الگوی مصرف در بخش کشاورزی امکان پذیر می باشد.

کریمی ادامه داد: لزوم استفاده درست بهره برداران بخش کشاورزی از آب و همچنین معرفی و تبیین محدودیت ها و معضلات کشور در خصوص منابع آبی و لزوم بسیج همگانی برای بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا در تغییر الگوی کشت و افزایش بهره وری آب در حوزه کشاورزی امری ضروری است.

مشاور رئیس سازمان در امور محیط زیست و سلامت غذای جهاد کشاورزی خوزستان خاطر نشان کرد: دیدگاه های  توسعه ای یک جانبه، کاهش بارندگی، وقوع ابر خشکسالی در شصت سال اخیر  در سال های گذشته سبب وارد آمدن خسارت های متعددی به حوزه کشاورزی شده است و دیدگاه های نوین از جمله مصرف بهینه آب تغییر الگوی کشت، راهکاری باید در دستور کار کشاورزان قرار گیرد.

وی در پایان یادآور شد: از سه دهه پیش با آغاز فصل تابستان در اولین هفته تیرماه، فعالیت های فرهنگی و اطلاع رسانی گسترده ای در سراسر کشور به منظور تشویق و ترغیب همگان برای مدیریت مصرف و کاهش  مصرف آب انجام می گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز