خبرگزاری کار ایران

بررسی شیوه نامه رفع موانع تولید در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۸۵۱

جلسه رفع تداخلات مقررات موازی اراضی ملی و غیر ملی استان خوزستان تشکیل گردید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها جلسه رفع تداخلات مقررات موازی اراضی ملی و غیر ملی استان در سازمان برگزار گردید.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی در این جلسه با بیان این که طبق قانون در هر پلاک و قریه دولت فقط می تواند یک بار روی هر زمین اعمال قانون کند و اجرای چند قانون در یک عرصه و تداخلات ناشی از اجرای قوانین موازی باعث بروز عوارض و اختلافات متعدد شده افزود: تزلزل سرمایه گذاری و برنامه ریزی تولید در بخش کشاورزی به دلیل عدم تثبیت مالکیت، بدون سند ماندن سطح وسیعی از اراضی کشاورزی به جهت تداخل، بروز اختلافات حقوقی زیاد بین دولت و مردم و عدم امکان اجرای قانون حد نگار از جمله مواردی است که در نتیجه تداخلات ناشی از اجرای قوانین موازی به وجود می آید.

عبدالکاظم شاچری هدف اصلی از گنجاندن ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور را تسریع اصلاح اسناد مالکیت اراضی ملی و دولتی و صدور اسناد اراضی کشاورزی جهت رفع برخی موانع تولید در بخش کشاورزی عنوان نمود.

وی مجموع مساحت اراضی رفع تداخل شده در سال گذشته را ۱۲ هزار و ۹۸۵ هکتار بیان نمود و اظهار داشت: کمبود اعتبار، عدم همکاری سریع اداره منابع طبیعی، موزاییک نبودن بعضی پلاک ها، کمبود نیروهای متخصص، فقدان نقشه های UTM پلاک های منابع طبیعی، سخت گیری اداره ثبت اسناد در تحویل مدارک  از عمده مشکلات ذکر شده از سوی شهرستان ها می باشد.

در ادامه رییس سازمان جهاد کشاورزی روح حاکم بر شیوه نامه رفع تداخلات اراضی را حل مشکل مردم عنوان کرد و افزود: در صورت تفاهم بین سازمان جهاد کشاورزی، سازمان اقتصاد و دارایی، اداره ثبت اسناد و املاک، منابع طبیعی و آبخیزداری مشکلات مربوطه حل خواهند شد.

کیخسرو چنگلوایی سطح اراضی که در سال ۹۵ و ۹۶  تعیین تکلیف شده در استان را حدود ۷۰ هزار هکتار برشمرد و از مدیران خواست هر دو هفته جلسه ای در این خصوص برگزار نمایند.

در این نشست مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها به بیان مشکلات مربوط به رفع تداخلات اراضی  پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز