خبرگزاری کار ایران

کشاورزی در خوزستان پایلوت موفق در پایداری منابع آب

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۵۰۱

کارشناسان فائو در سفر به خوزستان از طرح های مختلف کشاورزی دیدن کردند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، با حضور کارشناسان فائو، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، رییس سازمان و دیگر معاونین  و مسئولین جلسه ای در سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار گردید.

مشاور برنامه ریز فائو در دفتر منطقه ای قاهره گفت: مدیریت منابع آب در پروژه های کشاورزی استان به خوبی اجرا شده است و در زمینه بهره وری و حسابداری آب می توانیم پروژه های مشترکی داشته باشیم.

پاسکو آله استودیو افزود: روش های استفاده از منابع آبی در این استان بسیار مدرن می باشد و عواملی از جمله کاهش میزان کربن، استفاده از انرژی های نو، استفاده از پساب ها و تولید آب سبز در آن به خوبی استفاده شده  که  می توان از آن ها به عنوان تغییر رویکرد سنتی استفاده کرد .

وی از سرمایه گذاری اولیه نیم میلیون دلاری در صورت اجرای پروژ ه های مشترک نام برد و اظهار داشت: مدل های مورد استفاده در استان خوزستان می تواند مورد تحقیق قرار گرفته و به صورت پایلوت موفق در پایداری منابع آب در سایر کشورها مورد استفاده قرار گیرد.  

رائو ماتا مشاور ارشد فنی فائو نیز در این نشست گفت: بسیاری از موضوعات مشترک در بخش های مختلف کشاورزی در قالب یک تفاهم نامه با کشور ایران منعقد گردیده است و ما آماده هرگونه همکاری با شما هستیم و در این زمینه از بودجه مربوط به محیط زیست نیز کمک خواهیم گرفت.

در ادامه کارشناسان فائو و هیئت همراه از اراضی کشاورزی شهرستان شوش بازدید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز