خبرگزاری کار ایران

نخستین نشست مشق صحنه ویژه تئاتر و نمایشنامه‌های کودک و نوجوان

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۶۷۷

نخستین نشست مشق صحنه با حضور بهرام جلالی‌پور، رضا عبدالعلی‌زاده و بهزاد صدیقی عصر روز شنبه ۱۹ آبان ۹۷ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، سلسله نشست‌های مشق صحنه با هدف بررسی تئاتر و نمایشنامه‌های کودک و نوجوان توسط باشگاه تئاتر فرهنگسرای ارسباران و با همکاری مؤسسه افرامانا ماهی یک بار برگزار می‌شود.
در این نشست که با حضور بهرام جلالی‌پور، رضا عبدالعلی‌زاده و بهزاد صدیقی برگزار می‌شود، ابتدا نمایشنامه «افسانه سیمرغ» نوشته بهرام جلالی‌پور و کارگردانی رضا عبدالعلی‌زاده  نمایشنامه‌خوانی می‌شود و سپس این اثر با حضور مهمانان این نشست مورد بررسی قرار می‌گیرد.
در این نشست مشق صحنه که ساعت  ۱۸ روز شنبه ۱۹ آبان ۹۷ در سالن استاد ذوالفقاری فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود، پویا پیروزرام، سعید تاجیک، لیلی حسینی، نادر داهیم، راشین رضایی، نیلوفر ستاری، علی شجاعی، پانته‌آ صفامنش، محسن قصری، شادی کارآیین، فریبا مرتاض، مهدیه محرابیان، محمدعلی مهران پور و الهام یگانی نمایشنامه افسانه سیمرغ را نقش‌خوانی می‌کنند. 
این نمایشنامه، اقتباسی از داستان اصلی منطق‌الطیر اثر جاودانه عطار نیشابوری برای کودکان و نوجوانان است. 
بهرام جلالی‌پور در خصوص این نمایشنامه می‌گوید: در نگارش این اثر خط اصلی حفظ شده اما برخلاف این داستان، تعدادی از پرندگان ماجراهایی را پشت سر می‌گذارند که منتهی به تحول فکری آن‌ها می‌شوند. 
 این نمایشنامه داستان هزاران پرنده را روایت می‌کند که در نهایت سی و هفت پرنده به پارک بزرگی می‌رسند که مجسمه عظیم سیمرع در میان آن قرار دارد. پیرمردی که داستان منطق‌الطیر را خوانده، به تبعیت از کتاب آخرین آزمون را به جای می‌آورد و در نهایت، سی پرنده باقیمانده را قانع می‌سازد که سی مرغ خود این سی پرنده هستند.
گفتنی است نمایشنامه افسانه سیمرغ نوشته بهرام جلالی‌پور در ۱۱ صحنه نوشته شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز