خبرگزاری کار ایران

رونمایی سامسونگ از تبلت تاشو/ پشتیبانی گوگل از صفحه‌نمایش‌های جدید

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۴۷۸

چند روزگذشته خبرهای امیدوارکننده‌ای از ساخت صفحه‌نمایش‌های تاشو منتشر شد و به نظر می‌رسد این فناوری به مرور زمان به انواع دستگاه‌های دیجیتال راه پیدا کند.

به گزارش ایلنا، شرکت سامسونگ از چند سال پیش این مژده را به کاربران داد که به زودی اولین تبلت تاشوی جهان را روانه بازار خواهد کرد و این درحالی است که حدود دو هفته پیش شرکت نه چندان معروف Royole  در خبری غیر منتظره، نخستین تبلت مجهز به صفحه‌نمایش تاشوی جهان را روانه بازار کرد.

تنها چند روز بعد از این مراسم رونمایی، سامسونگ هم برای آنکه از غافله عقب نماند، تبلت تاشوی خود را به جهانیان معرفی کرد.

به نظر می‌رسد این محصول سامسونگ هنوز آمادگی عرضه به بازار را ندارد و این شرکت کره‌ای برای اینکه میدان را به رقیبان خود از جمله Royole واگذارنکند، مجبور به معرفی تبلت تاشوی خود شده است؛ چون در مراسم رونمایی از این محصول، هیچ اشاره‌ای به سخت‌افزار‌های به کار رفته در ساخت این تبلت نشد و مسئولان سامسونگ تنها به نوع و اندازه صفحه نمایش این محصول تاشو اشاره کردند.

به گفته مدیران سامسونگ، این محصول درحالت معمولی ۷.۳ اینچی است و اگر تا شود به یک گوشی ۴.۵۸ اینچی تبدیل می‌شود.

وضوح تصویر این صفحه‌نمایش نیز در حالت تاشده، ۱۹۶۰ در ۸۴۰ پیکسل و در حالت عادی، برابر با ۲۱۵۲ در ۱۵۳۶ پیکسل است.

کاربر می‌تواند این تبلت را به راحتی تا کند و از آن به عنوان یک گوشی‌هوشمند استفاده کند؛اما آنطور که به نظر می‌رسد ضخامت گوشی مبدل‌شده کمی زیاد است و نمی‌توان به راحتی آن را در جیب یا کیف قرار داد.

البته همانطور که گفته شد این محصول هنوز در مراحل آزمایشی است و این احتمال وجود دارد که با عرضه رسمی آن به بازار با طراحی متفاوتی مواجه شویم .

حمایت گوگل از فناوری‌ تاشو

بعد از رونمایی از این دو محصول تاشو ، شرکت گوگل نیز اعلام کرد که سیستم‌عامل اندروید نیز از محصولات تاشو پشتیبانی خواهد کرد و تولید‌کنندگان می‌توانند محصولات خود را به راحتی با این سیستم‌عامل هماهنگ کنند.

به نظر می‌رسد با این اقدام گوگل به زودی شاهد طراحی اپلیکیشن‌های زیادی با پشتیبانی از صفحه‌نمایش‌های تاشو خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز