خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در لاهه:

تولید کنندگان حوزه گل و گیاه با نگاه صادرات محور وارد شبکه‌های توزیع جهانی این حوزه شوند

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۴۵۸

یازدهمین نمایشگاه تخصصی بین المللی گل و گیاه هلند روز چهارشنبه ۱۶ آبانماه سالجاری آغاز بکار کرد. در این نمایشگاه آخرین تولیدات گل و گیاه و باغبانی از کشورهای مختلف جهان به نمایش در آمده است.

به گزارش ایلنا، در این نمایشگاه ۱۳ شرکت ایرانی با همکاری شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ایران و شرکت نمایشگاهی خزراوراسیا حضور دارند. شرکت کنندگان ایرانی  ضمن عرضه محصولات خود، بدنبال آشنایی با آخرین دستاوردها و محصولات در حوزه تولید و پرورش، نگهداری و بسته بندی و صادرات گل و گیاه و محصولات باغبانی هستند.

علیرضا جهانگیری  سفیر جمهوری اسلامی ایران در لاهه در روز افتتاحیه با حضور در این نمایشگاه با تک تک شرکت کنندگان ایرانی گفتگو نمود و در جریان دیدگاهها، مسائل و مشکلات تولیدکنندگان ایرانی قرار گرفت.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در جریان گفت و شنود با دست اندرکاران گل و گیاه کشور بر ضرورت نگاه صادرات محور در این حوزه تاکید کرد و از تولید کنندگان ایرانی خواست وارد شبکه های مهم توزیع گل و گیاه جهانی شده و ایران را به این شبکه ها متصل سازند.

دکتر علیرضا جهانگیری تصریح کرد: با توجه به ظرفیت بالای جمهوری اسلامی ایران در تولید گل و گیاه، کشورمان می تواند به  قطب تولید گل در منطقه تبدیل شده و در گام اول نیازهای کشورهای همسایه را پوشش دهد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران بر آمادگی سفارت کشورمان در لاهه جهت تسهیل ارتباطات طرفهای  ایرانی با همتایان هلندی در جهت مبادله تجربیات و کمک به توسعه صادرات کشور تاکید نمود.

در یازدهمین نمایشگاه تخصصی بین المللی گل و گیاه هلند که تا هجدهم آبانماه سالجاری ادامه خواهد داشت، علاوه بر فعالان بخش خصوصی کشورمان، مدیران وزارت جهاد کشاورزی، کارشناسان و مسئولان تشکلهای صنفی در حوزه تولید و پرورش گل و گیاه ایران و انجمن علمی گل و گیاهان زینتی ایران حضور دارند تا ضمن بازدید از مراکز تولید و پرورش و صادرات گل و گیاه هلند، برنامه ریزیهای لازم را به منظور توسعه و تقویت همکاری‌های بین‌المللی فراهم نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز