خبرگزاری کار ایران

احداث بیمارستان ۶۴ تختخوابی توسط بنیاد علوی در مراوه‌تپه

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۳۸۶

یکی از شاخص‌های توسعه ناهمگون و نامتوازن مناطق مختلف کشور را می‌‌توان در محرومیت بسیاری از مناطق مرزی کشور از دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی مناسب جست‌وجو کرد؛ واقعیتی تلخ که مدتی است با ورود برخی نهادهای غیردولتی در مسیر اصلاح قرار گرفته است. مثل شهرستان مراوه تپه در شرقی‌ترین نقطه استان گلستان که تاکنون از داشتن یک بیمارستان مجهز بی‌بهره بوده است.

به گزارش ایلنا، شهرستان مراوه‌تپه یکی از شهرستان‌های استان گلستان و ترکمن صحرای ایران است که با جمعیتی بالغ بر ۴۵ هزار نفر در مجاورت مرز ایران و ترکمنستان واقع و به واسطه دوری از مرکز سیاسی کشور تاکنون چندان با سرمایه‌گذاری‌های کلان روبه‌رو نبوده است.

یکی از نشانه‌های محرومیت این شهرستان، نبود بیمارستان مجهز و بزرگ در این منطقه از کشور است که در سال‌های اخیر مورد توجه بنیاد علوی به عنوان یکی از نهادهای غیردولتی فعال در عرصه خدمت‌رسانی عمومی قرار گرفت و اکنون ساخت یک بیمارستان بزرگ در این شهرستان در دستورکار قرار گرفته است.

مراسم کلنگ.زنی بیمارستانی که از آن سخن به میان است با ۶۴ تختخواب در شهریور ماه سال گذشته برگزار شد و بر اساس بررسی‌های صورت گرفته اکنون با حدود ۲۵ درصد پیشرفت همراه شده است.

برای تکمیل و ساخت این بیمارستان که پیش‌بینی می شود تا پایان سال ۱۳۹۸ به بهره‌برداری برسد، رقمی بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی بنیاد علوی در نظر گرفته شده است که البته به نظر می‌رسد با توجه به شرایط، افزایش خواهد یافت.

اطلاعات بیشتر حکایت از آن دارد که در طراحی بیمارستان با زیربنای شش هزار و ۴۰۲ مترمربع در دو طبقه با ساختمان‌های جنبی بخش‌هایی مثل بستری جراحی، داخلی، زنان، کودکان و نوزادان، ICU، رادیولوژی، آزمایشگاه، دیالیز، داروخانه، CCU و سایر بخش‌ها پیش‌بینی شده است که توسط بنیاد علوی و از محل اعتبارات این بنیاد ساخته خواهد شد.

بهزاد مایلی، معاون فنی، اجرایی و مهندسی بنیاد علوی در رابطه با جزئیات این بیمارستان و فرایند ساخت آن گفت: مراوه‌تپه در استان گلستان علی‌رغم دور بودن حدود ۱۰۰ کیلومتری از اولین بیمارستان استان، یکی از معدود شهرستان‌هایی است که هنوز بیمارستان ندارد و هر ساله بسیج جامعه پزشکی با راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی در منطقه به مردم کمک می‌کند.

وی افزود: همین مسئله سبب شد تا بنیاد علوی پس از مشاوره و کسب اطلاع از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی احداث بیمارستان در این منطقه را ضروری بداند و بر همین اساس عملیات ساخت بیمارستان را از شهریور ماه سال گذشته آغاز کند. 

مایلی با اشاره به اینکه این بیمارستان ۶۴ تختخوابی است و قابلیت افزایش تعداد تخت‌های آن به ۱۰۰ تخت نیز وجود دارد، اظهار داشت: بر اساس آخرین گزارش‌ها، بیمارستان مذکور تاکنون حدود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اسکلت ساختمان به صورت کامل اجرایی شده است.

وی پیش‌بینی کرد، ساخت این بیمارستان زودتر از موعد اعلام شده و نهایتاً تا پایان سال ۱۳۹۸ به بهره‌برداری کامل برسد.

امید این است که احداث این بیمارستان در یکی از نقاط مرزی ایران با ترکمنستان، سبب شود مراجعات بیماران ترکمنستانی به شهرستان مراوه‌تپه نیز رقم بخورد و با این اتفاق موضوعات نظیر گردشگری درمانی نیز زمینه توسعه و اشتغال بیشتر مردم این شهرستان را فراهم کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز