خبرگزاری کار ایران

محسن هاشمی در جمع خبرنگاران:

5 منتخب شهرداری تهران یک هفته برای ارائه برنامه‌های خود فرصت دارند

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۱۶۳

محسن هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به پنج نفری که امروز در جلسه علنی شورای شهر تهران از میان کاندیداها انتخاب شده‌اند، گفت: منتخبان تا یک هفته فرصت دارند تا برنامه‌های خود را ارائه کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی رفسنجانی در حاشیه نود و هشتمین جلسه شورای شهر تهران و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز انتخاب 5 نفر از میان 13 نامزد باقی مانده برای شهرداری تهران انجام شد. 5 نفر اول با 14، 11 و 10 رای انتخاب شدند که باید در طول یک هفته آینده برنامه‌های خود را اعلام کنند. پس از آن، از میان این 5 نفر 2 نفر انتخاب می‌شوند و در مرحله بعد در صحن علنی شورا انتخاب نهایی را از میان این دو نفر انجام خواهیم داد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به رسیدگی به جزئیات لایحه «دستورالعمل اجرایی مدیریت منابع و مصارف غیرنقد» در جلسه امروز، گفت: بودجه غیرنقد شهرداری چهار هزار میلیارد تومان است که تاکنون کمتر از 300  میلیارد تومان از آن محقق شده است. شرایط تحقق بودجه نقد بعضاً مغایر با اهداف شورا بوده و به همین دلیل تاکنون به میزان کافی نقد نشده است. به همین دلیل بررسی لایحه‌ای در خصوص نحوه عمل برای تهاتر املاک را در دستور کار شورا قرار دادیم که امروز جزئیات آن با تمدید وقت جلسه به میزان یک ساعت به تصویب رسید. کلیات این لایحه درجلسه قبل تصویب شده بود. امیدوارم بتوانیم تا پایان سال بودجه غیر نقد را هزینه کنیم و بخشی از بدهی بدهکاران را  وصول کنیم.

وی با اشاره به اینکه بودجه غیرنقد به چهار روش محقق می‌شود، اظهار داشت: تهاتر املاک سهل‌الوصول، پروژه‌های مشارکتی اموال شهرداری، استفاده از ذینفع واحد دوم این روش‌ها را شامل می‌شود و تنها موضوعی که بعضاً فساد ایجاد می‌کند همین بحث ذینفع واحد دوم است که شهرداری را دچار مشکل و روند کار را کند می‌کند.

هاشمی‌رفسنجانی ادامه داد: امروز در جلسه شورا این بحث مطرح بود و اعضای شورا با استفاده از شرکت‌های کارگزاری مورد تایید و قابل قبول موافقت کردند.

رئیس شورای شهر تهران در بخش بعدی سخنان خود با اشاره به اینکه انتخابات در فضایی سالم انجام شد، گفت: همه کاندیداها در مطبوعات، فضای مجازی و... مطرح شدند. اگر کسانی اعتراض دارند ممکن است به این دلیل باشد که فرد مورد نظر آنان در میان 5 منتخب امروز نبوده باشد. این افراد می‌توانند تحمل کنند تا شاید در نوبت بعد نامزد مورد نظر آنان رای بیاورد. البته امیدوارم این بار شهردار تهران بتواند تا پایان دوره به کار خود ادامه دهد.

هاشمی در پاسخ به سوالی در خصوص نامزد شدن خود برای شهرداری تهران عنوان کرد: صحیح نبود من خودم را نامزد کنم؛ چراکه این اعضای شورا هستند که نامزدهای خود را معرفی می‌کنند. البته من دفعه قبل 5 رای داشتم و این بار دارای 8 رای بودم به همین دلیل می‌توان گفت پیشرفت خوبی داشتم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا توافق ائتلاف امید در خصوص اینکه کسی نباید از شورای شهر خارج شود در رای نیاوردن او موثر بود یا خیر گفت: این موضوع می‌تواند در رای نیاوردن من موثر بوده باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز