خبرگزاری کار ایران

یک فروند هواپیمای F۱۴ در پایگاه شهید بابایی اورهال شد

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۱۶۱

متخصصان پیشکسوت و جوان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، عملیات اورهال(بازآماد) یک فروند هواپیمای F۱۴ را در پایگاه شهید بابایی اصفهان به اتمام رساندند.

به گزارش ایلنا، متخصصان و کارکنان فنی گردان اورهال پایگاه شهید بابایی با تکیه بر دانش بومی و تجربه چهل ساله خود و صرف ۳۵هزار نفر ساعت کار و تلاش مستمر و با ۱۵ تخصص مختلف توانستند هواپیمای F۱۴ را که چندین سال زمین گیر شده بود بازآمد کنند.

این هواپیما پس از انجام پرواز آزمایشی، صبح امروز پس از تست نهایی به ناوگان عملیاتی نیروی هوایی ارتش پیوست.

بنابراین گزارش، هواپیمای F۱۴ یک هواپیمای جنگنده مافوق صوت آمریکایی که برای اولین بار در سال ۱۳۵۵ وارد ناوگان ارتش ایران شد و در پایگاه هوایی شهید بابایی مستقر گردید.

قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، نگهداری از این هواپیمای راهبردی بعهده مستشاران آمریکایی حاضر در ایران بود و کارکنان ایرانی حق هیچگونه کار تخصصی بر روی این پرنده را نداشتند.

اما اکنون بعد از گذشت حدود ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران متخصصان گردان نگهداری پایگاه هوایی شهید بابایی با تجربه چهل ساله خود در نگهداری از این مدل هواپیما توانستند یک فروند F۱۴ را اورهال نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز