خبرگزاری کار ایران

بازدید وزیر علوم از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۹۶۳

وزیر علوم در بازدید از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، از طرح دانش فنی و ساخت دستگاه نازل سوخت پاش موتورهای توربینی که برای اولین بار در ایران صورت می‌گیرد و همچنین رادیو وی. اچ .اف/ ای. ام هوایی رونمایی کرد.

به گزارش ایلنا، در جهان تعداد معدود و انگشت‌شماری دانش فنی تولید نازل سوخت پاش موتورهای توربینی را دارند و سطح فناوری این محصول بسیار پیچیده است.

شرکت سروهیدرولیک پویا مستقر در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران علاوه بر تولید این محصول فناوری تعمیرات اساسی سوخت پاش موتور توربینی را برای حوزه‌های مختلف اعم از هواپیما، توربین‌های نیروگاهی و توربو کمپروسورهای تجاری را نیز کسب کرده است. دست‌یابی به دانش فنی ساخت نازل سوخت پاش موتور توربینی ۵ سال زمان برده و ارزش تخمینی فناوری آن حدود ۵ میلیون دلار است.

همچنین رادیو «vhf/ am هوایی» ساخت شرکت دانش‌بنیان «بکر پارت خاورمیانه» از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران است که در مرحله تولید انبوه قرار دارد.

کیفیت محصول رادیو «vhf/ am» هوایی مطابق با استانداردهای بین المللی است و قیمت آن نیز در مقایسه با نمونه خارجی ۴۰ درصد پایین تر است.

رادیو «vhf/ am» هوایی از پر کاربردترین قطعات صنعت هوایی است و با توجه به ساخت تستر دستگاه، امکان تعمیرات اساسی آن نیز در داخل ایران وجود دارد. تست‌های آزمایشگاهی و پروازی این محصول دانش بنیان با موفقیت طی شده و شرکت تولید کننده در حال امعقاد قرارداد با صنایع متقاضی است.

وزیر علوم در حاشیه بازدید از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در نشست با رئیس و معاونان این سازمان با اشاره به ظرفیت بالای این مرکز پژوهشی گفت: سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به‌عنوان یک مرکز علمی و تحقیقاتی معتبر در کشور شناخته می‌شود و باید از ظرفیت بالا و تاثیرگذار این سازمان برای حل مشکلات کشور، بیشتر استفاده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز