خبرگزاری کار ایران

مدیرکل هواشناسی گیلان خبرداد:

بارش برف و باران و احتمال وقوع سیلاب در گیلان

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۹۵۰

مدیرکل هواشناسی گیلان بیان کرد: احتمال آبگرفتگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها بویژه در نواحی مرکزی و غربی گیلان وجود دارد.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیرکل هواشناسی استان گیلان با تقویت توده هوای سرد و بارشی از اواخر امروز دمای هوای استان ۳ تا ۸ درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد.

دادرس گفت: با تقویت توده هوای سرد و بارشی از عصر امروز دمای هوای استان ۳ تا ۸ درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد.

وی افزود: وزش باد، بارش شدید باران، رعد و برق و مه آلود بودن هوا از مهمترین پدید‌های جوی گیلان در ۴۸ ساعت آینده است.

دادرس ادامه داد: فعالیت سامانه هوای سرد و بارشی اواخر چهارشنبه کاهش می‌یابد، ولی بارش‌ها بصورت پراکنده تا اواخر هفته کنونی ادامه دارد.

مدیرکل هواشناسی گیلان افزود: بارش برف در کوهستان‌ها نیز در سه شنبه و چهارشنبه هفته کنونی پیش بینی می‌شود.

دادرس تصریح کرد: احتمال آبگرفتگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها بویژه در نواحی مرکزی و غربی گیلان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ارتفاع موج دریای خزر در این مدت به ۲ و نیم متر و حداکثر سرعت باد به ۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد اعلام کرد: دریای خزر در چند روز آینده برای فعالیت‌های دریانوردی و صیادی مناسب نیست.

مدیرکل هواشناسی گیلان به رانندگانی که قصد تردد در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌های برفگیر را دارند توصیه کرد زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی همراه داشته باشند.

دادرس همچنین به فعالان بخش‌های مختلف کشاورزی، باغداران، مرغداران و پرورش دهندگان ماهی توصیه کرد تمهیدات لازم را برای جلوگیری از خسارت بارش باران و سرمای هوا بیاندیشند.

دمای کنونی هوای شهر رشت، مرکز گیلان ۱۵ درجه و رطوبت نسبی ۸۰ درصد است. در ۲۴ ساعت گذشته دیلمان با ۴ درجه سانتی‌گراد سردترین و منجیل با ۱۹ درجه سانتی گراد گرمترین شهر‌های گیلان بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز