خبرگزاری کار ایران

در پاسخ به ایلنا مطرح شد؛

هشدار وزرات خارجه به ایرانیان خارج از کشور درباره توطئه تخریب روابط خارجی ایران

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۷۰۵

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: ما در این زمینه اطلاعاتی در سطح وسیع داریم و اعلام کردیم آماده همکاری نشست‌های مشترک برای روشن شدن موضوع و منبع و کانون این اقدامات هستیم و این آمادگی به آنها اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا بهرام قاسمی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره دعوت از سفرای سوئد و نروژ و کاردار دانمارک به وزارت امور خارجه که روز گذشته انجام شد، عنوان کرد: بعد از توطئه‌هایی که در اروپا انجام شد وزارت خارجه برای مقابله با این توطئه‌ها موضوع را دنبال کرد و اخیرا در مورد موضوع دانمارک از روز نخست اقدامات لازم صورت گرفت و تماس‌ها وجود داشت. دیروز هم روسای نمایندگی این کشورها به وزارت خارجه احضار شدند و مواضع ما بیان شد.

وی افزود: ما این نوع رفتار را محکوم می‌کنیم و آن را بخشی از اقدامات خصمانه‌ای می‌دانیم که معاندان جمهوری اسلامی آن را پی‌ریزی می‌کنند و تلاش می‌کنند رابطه خوب ایران با اروپا را دستخوش تغییر کنند بخشی از اروپا هم به این امر واقف است. خیلی از کشورها بعد از اتخاذ مواضع آمریکا اعلام کردند از آنها تبعیت نمی‌کنند این روش برای برخی از کشورهای معدود و رژیم صهیونیستی و آمریکا قابل قبول نیست و آنها با ناامیدی سیاست‌های جنگ روانی را دنبال می‌کنند که با شکست مواجه خواهد شد و سودی نمی‌برند و منجر به رسوایی آنها خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: ما در این زمینه اطلاعاتی در سطح وسیع داریم و اعلام کردیم آماده همکاری نشست‌های مشترک برای روشن شدن موضوع و منبع و کانون این اقدامات هستیم و این آمادگی به آنها اعلام شده است. جا دارد به تمامی ایرانیان خارج از کشور توصیه کنم با دقت لازم و توجه ویژه از هرگونه تماس و مراجعه به عنوان نیروهای امنیتی و دولتی ایران خودداری کنند و هرگونه تماسی را حتما به سفارت مطرح کنند و حتی در صورت لزوم به مقامات کشوری که ساکن هستند اعلام کنند. باید با هوشیاری در این مسیر توجه لازم را داشته باشند تا این گروه‌ها نتوانند مستمسکی برای تخریب روابط خارجی ایران پیدا کنند  هدف این است که رابطه خوب ایران با دنیا نباشد و ما سفرهای مقامات آمریکایی را می‌بینیم و با هوشیاری از این مساله هم عبور می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز