خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی:

بررسی مقررات زدایی برای سهولت صدور مجوز کسب و کار

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۶۷۲

مجلس شورای اسلامی با هدفِ سهولتِ صدور مجوز کسب و کار جلسه‌ای تشکیل داده است.

به گزارش ایلنا، «حمیدرضا فولادگر» با اشاره به نشست کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ به خانه ملت گفت: این نشست با حضور معاونت قوانین مجلس، معاون وزیر اقتصاد، نمایندگان نظارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل ۴۴، ادامه داد: دستور این جلسه این بود که بدانیم چطور می‌توانیم مقررات زدایی کنیم تا مجوز سرمایه‌گذاری و کسب و کار با کمترین زمان و کمترین سیر مراحل اداری صادر شود.

نماینده اصفهان در مجلس توضیح داد: کمیسیون ویژه در ادوار مختلف مجلس وظیفه بررسی فضای کسب و کار را برعهده داشت تا جایی که در زمان تصویب قانون برنامه پنجم توسعه برای بهبود کسب و کار و تشکیل شورای گفتگو موادی را آماده کرد و همچنین بحث پنجره واحد تصویب شد.

وی با اشاره به قانون ۲۹ ماده ای بهبود فضای کسب و کار، اظهار داشت: در مجلس نهم نیز گزارش‌های نظارتی در زمینه اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار ارائه شد. در مجموع قوانین متعددی برای بهبود فضای کسب و کار و صدور مجوزها مصوب شد با این حال به دنبال آن هستیم برای سهولت صدور مجوز مقررات‌زدایی شود.

فولادگر بیان داشت: در نتیجه در این جلسه به دنبال آن بودیم که به راهکاری برسیم تا بتوانیم مجوزهای اضافی و غیرضروری را حذف و مجوزهای لازم را هرچه سریعتر با کمترین طی مسیر در دستگاه‌های اجرایی صادر کنیم.

این نماینده مجلس گفت: کارگروه دائمی کسب و کار کمیسیون ویژه مباحثی را در این زمینه داشت و مقرر شد در جلسات آینده موضوعات جمع‌بندی شود و مسائل با حضور نمایندگان دولت، بخش خصوصی و مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل ۴۴، اظهار داشت: دولت و وزارت اقتصاد اعلام آمادگی کردند در صورتی که در زمینه صدور مجوز کسب و کار خلاء قانونی وجود داشته باشد لایحه‌ای را تقدیم مجلس کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز