خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد:

رعایت ضوابط در عرصه و حریم کاخ گلستان الزامی است

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۶۶۴

با وجود آنکه رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بارها بر لزوم حفظ سرای سیگارچی و بناهایی که در عرصه و حریم میراث جهانی قرار دارند تاکید کرده‌است اما اینبار در توییت خود بر لزوم رعایت ضوابط در عرصه و حریم کاخ گلستان و بازار تهران تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدتی است که ساخت و سازهایی که در کوچه تکیه دولت، سرای سیگارچی و ناصرخسرو قرار است انجام شود خبرساز شده‌است چراکه این ساخت و سازها در عرصه، حریم و حریم منظری کاخ گلستان و خیابان ۱۵ خرداد و پهنه بازار قرار دارند.

مهرماه سال جاری بود که خبرهایی مبنی بر صدور مجوز تخریب سرای تاریخی "منیرالسلطنه" یا "سیگارچی" منتشر شد که بر آن اساس شورای فنی تهران مجوز تخریب و نوسازی سرای ۱۲۵ ساله سیگارچی را آن هم در حریم کاخ جهانی گلستان و در محدوده بازار ثبت ملی تهران در شهریور ۹۷ صادر کرده بود. بر آن اساس ساخت دو طبقه زیرزمین و ایجاد یک کریدور شبه تجاری با ۱۰/۵ متر ارتفاع صادر شده که به طور واضح به زیرزمین اشاره نکرده و اعلام شده تا از زیر این بنا راهی به ایستگاه مترو متصل شود و یک کریدور ایجاد شود.

البته بعد از انتشار این خبر، دلاور بزرگ‌نیا (مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران) به نقل از علی اصغرمونسان (رییس سازمان میراث فرهنگی و معاون رییس جمهور) اعلام کرد: موقوفه منیرالسلطنه (سرای سیگارچی) که در ضلع جنوب شرقی چهارراه گلوبندک تهران قرار دارد، با ساختار گذشته و بدون هیچ عملیات عمرانی در جای خود باقی است.

با این وجود، خبرها از ادامه تخریب و تاکید بر ساخت و ساز در محدوده مذکور حکایت داشتند. در این راستا معاون رییس جمهور در توییتر خود؛ در خصوص الزام رعایت ضوابط ملی و جهانی در محدوده عرصه، حریم و حریم منظری کاخ گلستان و بازار تهران تاکید کرد.

مونسان در این توییت آورده است: «قاطعانه اعلام می‌کنم هر گونه اقدامی در محدوده عرصه، حریم و حریم منظری اثر جهانی کاخ گلستان و پنه بازار نباید خارج از ضوابط ملی و جهانی این اثر انجام شود.»

حال باید دید دستورها و تاکیدهای رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مبنی بر الزام رعایت ضوابط ملی و جهانی در محدوده عرصه، حریم و حریم منظری کاخ گلستان و بازار تهران راه به جایی می‌برد یا خیر!

رعایت ضوابط در عرصه و حریم کاخ گلستان الزامی است

رعایت ضوابط در عرصه و حریم کاخ گلستان الزامی است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز