خبرگزاری کار ایران

امیر خادم یا علیرضا دبیر و ...

چه کسی رییس فدراسیون کشتی خواهد می‌شود (گزارش)

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۴۸۰

امیر رضا خادم معاون پارلمانی و امور استان‌های وزیر ورزش و جوانان ظاهرا این روزها از وضعیت خود در این وزارتخانه راضی نیست و به همین دلیل شایعه شده که او ترجیح می‌دهد از وزارتخانه ورزش خارج شده و به یکی از فدراسیون‌ها ورود کند.

به گزارش ایلنا، این نارضایتی از وضعیت موجود در روزهای گذشته شایعات زیادی را درباره امیر رضا خادم به راه انداخته بود و شایعه حضورش در فدراسیون کشتی چیز جدیدی نیست. در روزهای گذشته شنیده شد که امیررضا خادم به جای محمد درخشان راهی فدراسیون جودو می‌شود.

 بعد از استعفای رسول خادم از ریاست فدراسیون کشتی، حالا بحث اصلی این است که چه کسی به جای او به‌عنوان رییس وارد فدراسیون کشتی می‌شود. در یکی دو روز گذشته اسامی زیادی مطرح شده؛ از حمید سوریان گرفته تا علیرضا دبیر، حسن رنگرز، علیرضا حیدری و امیر رضا خادم، اما تا زمانی که وزارت ورزش و جوانان تصمیمی در این باره نگیرد و همچنین مجمع فدراسیون کشتی برگزار نشود، تکلیف نامشخص است. با این حال گمانه‌زنی‌ها همچنان ادامه دارد و حالا یک اسم جدید در بین کاندیداها برای رسیدن به سرپرستی فدراسیون کشتی مطرح شده است؛ امیر غفرانی که نامش همانند کلیدی است برای باز شدن برخی از اسرار روزهای آینده فدراسیون کشتی.

اسامی که در روزهای اخیر در رسانه‌ها مطرح شده هر کدام یک وزنه هستند اما در بین همه این وزنه‌ها یک نام جدید بیش از بقیه جلب توجه می‌کند؛ امیر غفرانی یا همان عفراتی که روزی دبیر فدراسیون کشتی بود و حالا هم که مدیر کل ورزش و جوانان استان البرز است.

اهمیت مطرح شدن نام امیر غفرانی به این دلیل زیاد است که او دبیر فدراسیون کشتی در دوره ریاست امیر رضا خادم بود و رابطه بسیار نزدیکی با برادران خادم دارد. انتخاب او به‌عنوان سرپرست فدراسیون کشتی بعد از رسول خادم و رابطه نزدیکی که با امیر دارد این شائبه را به وجود می‌آورد که امیر غفرانی قرار است نقش یک جاده صاف کن را ایفا کند تا امیر رضا خیلی راحت‌تر از همیشه به صندلی ریاست فدراسیون کشتی برسد.

امیر رضا خادم معاون پارلمانی و امور استان‌های وزیر ورزش و جوانان ظاهرا این روزها از وضعیت خود در این وزارتخانه راضی نیست و به همین دلیل شایعه شده که او ترجیح می‌دهد از وزارتخانه ورزش خارج شده و به یکی از فدراسیون‌ها ورود کند. این نارضایتی از وضعیت موجود در روزهای گذشته شایعات زیادی را درباره امیر رضا خادم به راه انداخته بود و شایعه حضورش در فدراسیون کشتی چیز جدیدی نیست. در روزهای گذشته شنیده شد که امیررضا خادم به جای محمد درخشان راهی فدراسیون جودو می‌شود. محمد درخشان رییس موفق فدراسیون جودو به دلیل قانون منع به کارگیری بازنشستگان باید از این سمت کناره‌گیری می‌کرد و امیر رضا خادم برای خروج از وضعیت فعلی وزارت ورزش و جوانان تصمیم گرفته بود که به این مجموعه ورود کند. حتی شنیده شد که اختلاف نظر وزارت ورزش و جوانان با محمد درخشان در روزهای گذشته هم به خاطر همین بود که وزارت ورزش و جوانان علاقه‌مند بود امیررضا خادم به جای درخشان وارد فدراسیون جودو شود اما درخشان نظر دیگری داشت. در گیر و دار اختلاف نظر وزارت و فدراسیون جودو به یکباره استعفای ناگهانی رسول خادم از فدراسیون کشتی تمامی برنامه‌های برادرش امیررضا را به هم ریخت.

حالا امیر رضا خادم بین فدراسیون جودو و کشتی، طبیعی است که کشتی را انتخاب کند. امیررضا خادم حالا به کشتی هم فکر می‌کند و یا در واقع اصلا دیگر به کشتی فکر می‌کند و در این بین شنیده شده که تلاش می‌کند با برنامه‌ریزی وارد فدراسیون کشتی شود تا بتواند با مشکلات کمتری هم در این بین مواجه شود.

 ورود امیر غفرانی به فدراسیون کشتی به‌عنوان سرپرست می‌تواند نخستین برنامه‌ریزی امیررضا خادم باشد. حضور غفرانی به‌عنوان سرپرست می‌تواند نشانگر انتخاب امیر رضا خادم به‌عنوان رییس فدراسیون کشتی در آینده‌ای نزدیک باشد. البته برای متوجه شدن چرخش ناگهانی امیررضا خادم از فدراسیون جودو به کشتی نشانه‌های زیادی وجود دارد که شاید مهم‌ترین آنها حضور او در مشهد و تماشای رقابت‌های کشتی است.

حضور امیر رضا خادم در حاشیه مسابقات بین‌المللی کشتی نوجوانان در مشهد در حالی این شایعه را تقویت کرده که در یک دهه گذشته هرگز این اتفاق رخ نداده بود. او در تمامی روزهایی که برادرش رییس فدراسیون کشتی بود، هرگز در حاشیه مسابقات کشتی دیده نشده بود، حالا چه اتفاقی رخ داده که وقتی رسول از کشتی رفته او هم از کنار تشک سر در می‌آورد و مسابقات نوجوانان را از نزدیک مشاهده می‌کند؟ همین می‌تواند شایعه بازگشتش را بیش از گذشته تقویت کند.

امیر رضا خادم 18 سال پیش رییس فدراسیون کشتی بود و در این مدت هم او از محبوبیت خوبی در بین جامعه کشتی برخوردار بود اما نزدیکی افکار او به افکار رسول خادم این تردید را به وجود می‌آورد که آیا امیر هم می‌خواهد در مسیر رسول گام بردارد؟ شاید همین موضوع مهم‌ترین چالش امیر برای بازگشت به کشتی باشد. ضمن این‌که طیفی که منتقد رسول خادم در دوره ریاستش بود حالا همان نگاه و انتقاد را نسبت به امیر رضا خادم دارد و این می‌تواند یکی دیگر از مشکلات امیر برای بازگشت دوباره به فدراسیون کشتی باشد. بازگشتی که بر اساس شنیده‌ها ظاهرا با حمایت رسول خادم هم انجام می‌شود و رییس سابق فدراسیون کشتی به شدت علاقه دارد تا برادرش به‌عنوان رییس وارد فدراسیون شود. رسول هنوز در بین هیات‌های کشتی از علاقه‌مندان زیادی برخوردار است و حتما آنها تحت تاثیر رسول  به امیر برای رسیدن به صندلی ریاست رای می‌دهند!

گزارش: محسن وظیفه

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز