خبرگزاری کار ایران

آموزشگاه بین المللی باریستا، قهوه و کافی شاپ در ایران

مدرسه قهوه ایران، اولین فضای آکادمیک در حوزه قهوه، باریستا و مدیریت کافی شاپ در ایران و خاورمیانه

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۱۸۷

چند سالی است در تهران آموزشگاهی با اشل بین المللی تاسیس شده که در زمینه قهوه، باریستا و مدیریت کافه داری دوره های تخصصی برگزار می نماید.

ایلنا؛ این آموزشگاه در این مدت توانسته علاقمندان زیادی را در زمینه قهوه و باریستایی آموزش دهد که خود اشتغال زایی بزرگی بشمار می آید . شعار این مجموعه "با ما به هدفت نزیدکتری" بوده و تا آنجایی که ما در ویدیوهای پخش شده از هنرجوهای این مجموعه دیدیم که با تلاش و جدیدیت مدیران و کارکنان این شعار به واقعیت تبدیل شده است.

صنعت قهوه بر خلاف تصور عمومی، بسیار پیچیده و پر رمز و راز است. علاوه بر ساز و کار کشت و فرآوری قهوه، شیوه های مختلف دم آوری آن نیز امری کاملا تخصصی و نیازمند دانش و مهارت مرتبط است.

این دانش و مهارت می بایست از طریق آکادمی های مجهز و معتبر به علاقمندان این صنعت منتقل شود. برای بررسی تخصصی این موضوع با مدیر اولین مدرسه قهوه ایران به گفتگو نشسته ایم که در ادامه شرح گفتگو را ملاحظه خواهید نمود.

مدرسه قهوه ایران، اولین فضای آکادمیک در حوزه قهوه، باریستا و مدیریت کافی شاپ در ایران و خاورمیانه

آقای علی زعفری؛ مدیر مدرسه قهوه ایران با تاکید بر لزوم شکل گیری آکادمی های تخصصی قهوه ، باریستا و کافی شاپ در دنیا گفت: تعداد بالای کافه ها و فضای رقابتی بین آن ها باعث می شود تا مشتریان به دنبال کیفیت بیشتر باشند و داشتن کیفیت نیازمند به کارگیری نیروی کار حرفه ای است و این امر تنها با آموزش تخصصی امکان پذیر خواهد بود.   

 علی زعفری، در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه در چند سال گذشته صنعت قهوه در ایران رشد کرده است، گفت: هر روز شاهد بازگشایی کافه هایی با شکل و شمایل خاص و هزینه های بسیار بالا در سطح شهر هستیم. سرمایه گذاران یا مدیران کافه ها و رستوران ها عموما در قسمت های مختلف مجموعه خود خلا نیروی حرفه ای را احساس می کنند و تامین نیروی انسانی متخصص بزرگترین دغدغه آن هاست. همین نیاز باعث می شود تا فعالین این صنعت تلاش کنند که همیشه خود را از نظر دانش و تخصص به روز نگه دارند.

وی مدرسه قهوه را اولین فضای آکادمیک در حوزه قهوه و کافی شاپ در خاورمیانه دانست و اظهار کرد:  تفکر شکل گیری مدرسه قهوه ایران، ریشه در ربع قرن سابقه کاری و مدیریت هلدینگ آرگو در صنعت قهوه و صنایع وابسته دارد. در سال ۱۳۹۰ هلدینگ آرگو اقدام به راه اندازی مجموعه خانه باریستا ایران کرد تا خدمات آموزش، تجهیز و راه اندازی کافی شاپ به صورت تخصصی از طریق خانه باریستا ایران صورت گیرد. در سال ۱۳۹۵ این هلدینگ تصمیم به تاسیس یک دپارتمان تخصصی آموزشی با نام مدرسه قهوه ایران گرفت تا امر آموزش علاقه مندان، در فضای آموزشی وسیع تر، آکادمیک تر و با سرفصل های آموزشی بیشتری صورت پذیرد.

زعفری ادامه داد: مدرسه قهوه ایران، اولین فضای آکادمیک رسمی در حوزه ی قهوه و صنایع غذایی وابسته در ایران است که در پایان تمامی دوره های آموزشی خود، مدرک رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور به هنرجویان اعطا می کند.

وی در خصوص دوره های آموزشی این مدرسه اظهار کرد: این مجموعه با فراهم آوردن فضای آموزشی تئوری و همچنین کارگاه های عملی در یک مجموعه، بستر مناسبی برای آموزش حرفه ای هنرجویان در زمینه های کاری مرتبط به صنعت قهوه را بوجود آورده است.

مدرسه قهوه ایران، اولین فضای آکادمیک در حوزه قهوه، باریستا و مدیریت کافی شاپ در ایران و خاورمیانه

مدیر مدرسه قهوه ایران دورهایی که در این مجموعه برگزار می شود را تشریح کرد :

  1. دوره ی قهوه، باریستا و مدیریت کافی شاپ
  2. دوره ی لاته آرت تخصصی، طراحی روی قهوه
  3. دوره ی قهوه های دمی
  4. دوره نوشیدنی های سرد و میکسولوژی مولکولی
  5. دوره آموزشی تهیه انواع صبحانه های بین المللی
  6. دوره ی تخصصی پخت انواع کیک و شیرینی مخصوص کافی شاپ
  7. دوره تخصصی آشپزی غذاهای فرنگی، انواع پیتزا، پاستا، برگر، غذاهای دریایی
  8. د.وره تخصصی مدیریت کسب وکار کافه و رستوران
  9. دوره باریستا خانگی

زعفری طول برگزاری کلاس ها را بین 2 تا 20 روز عنوان کرد و افزود: مدرسه قهوه ایران دارای workshop تخصصی، کارگاه های مجهز از قبیل:

کارگاه آموزشی شماره ۱ که با دستگاه های به روز صنعت قهوه و نوشیدنی تجهیز شده و ظرفیت بالای آموزشی آن باعث می شود تعداد زیادی هنرجو به صورت هم زمان بتوانند نحوه کار با انواع دستگاه های آماده سازی و فرآوری نوشیدنی های سرد و گرم را تجربه کنند.

کارگاه آموزشی شماره 2 که با جدیدترین دستگاه های تخصصی آماده سازی نوشیدنی های سرد و میکسولوژی مولکولی مجهز است.

کارگاه آموزشی شماره 3 که جدیدترین تجهیزات آموزش تئوریک در فضای آمفی تئاتر برای هنرجویان فراهم آمده است.

کارگاه آموزشی شماره 4 شامل تمامی ابزار و وسایل مورد نیاز آموزش آشپزی است که این مجموعه را در زمینه آموزش تمامی سرفصل های غذاهای ایرانی و فرنگی توانمند می سازد

و کارگاه شماره 5 که در واقع لابراتوار تخصصی مجموعه در زمینه رست و یا برشته سازی قهوه است.

وی تعداد دانش آموخته های این مجموعه را 6  هزار نفر عنوان کرد و افزود:هنرجویان پس از گذراندن دوره آمورش تئوری و عملی می تواند از طریق سایت کافه نید دوره (سایت نیازمندی کافی شاپ) دوره کارموزی را طی کنند.

مدیر مدرسه قهوه ایران در خصوص مدرک ارائه شده توسط این مدرسه گفت:  ۵ گواهینامه بین المللی در تمامی رشته ها متناسب با درخواست هنرجو اهدا می شود که شامل مدرک خانه باریستا و مدرسه قهوه ایران ( یکی از گواهینامه های معتبر صنعت قهوه و کافی شاپ )، مدرک بین المللی مدیریت کافی شاپ از آکادمی QMS ایتالیا، مدرک بین المللی از آکسفورد انگلستان، مدرک بین المللی از اتحادیه اروپا WTG –، مدرک بین المللی نوبل آلمان است.

زعفری اساتید این مجموعه را دانش آموخته انجمن تخصصی قهوه اروپا عنوان کرد و گفت: از استاتید مجرب در این صنعت استفاده شده که معتبرترین مدارک قهوه (انجمن تخصصی قهوه اروپا SCAE) دارند تا کارآموزان با علم روز صنعت قهوه آشنا شوند.

مدیر مدرسه قهوه ایران از تاسیس اولین لابراتوار تخصصی قهوه در ایران توسط این مجموعه خبر داد و گفت: قهوه سبز از کشورهای مختلفی که در آن ها قهوه کشت می شود وارد کشور شده و در این لابراتوار فراوری و بسته بندی می شوند.

آموزش باریستا و کافی شاپ حرفه ای با بکارگیری جدیدترین متدهای روز دنیا در مدرسه قهوه ایران روی لینک زیر کلیک نمایید.

www.irancoffeeschool.com | اولین مدرسه قهوه ایران

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز