خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار خوزستان صورت گرفت؛

نواختن زنگ پدافند غیرعامل در اهواز / شریعتی: پدافند غیرعامل تبدیل به فرهنگ عمومی شود

asdasd
کد خبر : ۶۸۷۷۶۸

استاندار خوزستان در آئین نمادین نواختن زنگ پدافند غیرعامل در یکی از مدارس اهواز، گفت: ما باید موضوع پدافند غیرعامل را تبدیل به فرهنگ عمومی نماییم و در این راستا همه دانش آموزان می توانند در آگاهی بخشی سهیم باشند و این گفتمان را ترویج نمایند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی امروز شنبه 12 آبان ماه در آئین نمادین نواختن زنگ پدافند غیرعامل که در مدرسه دخترانه جنت اهواز برگزار شد، گفت: در توسعه انسانی دانش آموزان عزیز ما در رأس برنامه ها هستند و دانش آموزان باید خود را از هم اکنون آماده نمایند تا بتوانند در اداره جامعه مشارکت داشته باشد.

استاندار خوزستان افزود:  اگر خدای ناکرده شرایط آموزشی و پرورشی در جامعه به نحوی باشد که دانش آموزان در قبال مدرسه، همکلاسی، خانواده و جامعه احساس مسئولیت نداشته باشند تک بعدی بار بیایند و صرفاً در حوزه درس و آموزش فعالیت داشته باشد، چنین رویکردی آینده جامعه را تضمین نمی کند هرچند ممکن است در آینده متخصصین زیادی داشته باشیم؛ اما این متخصصین بدون حس مسئولیت پذیری در قبال جامعه و مواجهه با مشکلات خواهند بود.

وی اظهار کرد: نسل امروز نسل به روز تر و آگاه و هشیار است و امکان دسترسی بیشتری به فناوری اطلاعات دارد و به همین علت انشاالله احساس مسئولیت پذیری همانگونه که در نسل های گذشته بوده در این نسل بیشتر و بیشتر زنده باشد و احیا شود و گسترش یابد تا انشاءالله ما نسبت به خلأ مدیریتی در جامعه نگران نباشیم.

شریعتی خطاب به دانش آموزان گفت: خود را آماده کنید و در مسیر مدیریت جامعه آموزش کسب کنید، که این هم خود به نوعی پدافند غیرعامل است؛ چرا که خلأ مدیریتی اگر باشد اداره جامعه با مشکل مواجه می شود از این رو تربیت نیروهای تحصیلکرده برای اداره جامعه و پیش‌بینی این امر به نوعی یک پدافند غیرعامل به شمار می رود.

استاندار خوزستان با اشاره به شعار امسال هفته پدافند غیرعامل با عنوان "افزایش بازدارندگی در سایه حماسه حسینی" گفت: پدافند غیرعامل در واقع تمهیدات و اقدامات غیرمسلحانه برای مقابله با مسائلی است که روند عمومی جامعه را مختل میکند و به نوعی دفاع غیر مسلحانه هوشمندانه محسوب میشود که بایست با تدبیر، درایت، برنامه‌ریزی و طراحی ها را از قبل پیش‌بینی کنیم و نقاط آسیب‌پذیر خود را پیش بینی و مصون سازی نماییم که این کار منجر به پایداری ملی میشود.

شریعتی خاطرنشان کرد: ما باید موضوع پدافند غیرعامل را تبدیل به فرهنگ عمومی نماییم و در این راستا همه دانش آموزان می توانند در آگاهی بخشی سهیم باشند و این گفتمان را ترویج نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز