خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان خبر داد:

رونمایی از طرح اعطای بورس تحصیلی به دانش‌آموزان مناطق کم‌ برخوردار خوزستان

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۸۱۰

استاندار خوزستان گفت: در صورت مشارکت خیرین و افراد توانمند خوزستان، ظرفیت طرح اعطای بورس تحصیلی به 2 تا 3 هزار نفر افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در جلسه شورای اجتماعی که امروز (28 مهرماه) برگزار شد، با اشاره به بررسی استفاده از فضای مجازی و ایجاد تولید محتوا جهت مقابله با آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: اداره کل امور اجتماعی استانداری متولی این کار خواهد بود تا در زمینه بحث‌هایی که مخل انسجام وحدت هستند اقدام شود.

وی با اشاره به رونمایی از طرح اعطای بورس تحصیلی به دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار و روستایی تصریح کرد: پیش‌بینی شده با اعتبارات دولت به یک هزار دانش‌آموز که مستعد هستند و توانایی مالی کافی ندارند بورسیه تحصیلی بدهیم. در این طرح به هر دانش‌آموز سالیانه یک میلیون تومان کمک تحصیلی می‌شود تا دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشند.

استاندار خوزستان بیان کرد: اعطای بورسیه تحصیلی از ابتدای سال از سوی شورای اجتماعی کشور در معاونت امور اجتماعی وزارت کشور طرح موضوع شده است و اکنون در حال اجرایی کردن این طرح  هستیم.

شریعتی گفت: تاکنون دو طرح از چهار طرح با عنوان‌های بازگرداندن دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به چرخه آموزشی و اعطای بورس تحصیلی به دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار رونمایی شده است.

وی با بیان اینکه نباید طرح اعطای بورس تحصیلی به دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار تنها یک طرح دولتی باشد، گفت: می‌خواهیم این طرح پایدار و اجتماعی باشد که این امر به شرطی ماندگار می‌شود که افراد توانمند جامعه پای کار بیایند.

شریعتی با تاکید بر لزوم فعالیت خیرین و افراد توانمند استان خوزستان در این زمینه افزود: خیرین و افراد توانمند خوزستان در طرح‌ اعطای بورس تحصیلی به دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار مشارکت کنند تا ظرفیت طرح اعطای بورس تحصیلی  به 2 تا 3 هزار نفر افزایش یابد.

وی گفت: بعضا اگر حمایت‌ها از دانش‌آموزان کم‌برخوردار انجام نشود، ممکن است ترک تحصیل کنند در صورتی که زمینه مناسبی برای نقش‌آفرینی در جامعه دارند.

استاندار خوزستان با اشاره به دیگر طرح‌ها، بیان کرد: طرح سوم ارتقاء شاخص‌های کنکور و طرح چهارم ایجاد مدرسه آموزش مجازی برای دختران مخصوصا در مناطق روستایی است که این طرح‌ها به زودی رونمایی می‌شوند و در سال جاری اجرا خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز