خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نیرو اعلام کرد:

مصرف برق سیستم‌های سرمایشی تابستان سال جاری به 24 هزار مگاوات رسید

asdasd
کد خبر : ۶۸۷۴۳۴

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه صنعت برق ارزش‌افزاترین بخش صادرات کشور است، گفت:‌ ما در بخش صادرات تجهیزات خدمات فنی و مهندسی پرچمدار هستیم ولی این کافی نیست نیاز به حمایت دارد که سازوکاری ایجاد شود این روند بهتر انجام شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، همایون حائری در نشست با فعالان بخش خصوصی صنعت برق که در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق برگزار شد اظهار داشت: ما تا زمانی که ارزش کیلووات ساعت را ندانیم نمی‌توانیم حمایت لازم را از صنعت برق داشته باشیم. در تابستان سال جاری میزان مصرف سیستم‌های سرمایشی به 24 هزار کیلووات ساعت رسید اگر بخواهیم مشکلات بخش خصوصی را حل کنیم باید به اقتصاد برق، ناکارآمد بودن قیمت گذاری، تامین منابع مالی، جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بپردازیم.

وی افزود: امسال ظرفیت‌های بودجه‌ای از جمله اوراق خزانه، تسویه بدهی با بانک‌ها، اوراق مالی اسلامی قابلیت‌هایی است که در اختیار داریم در کنار آن تدابیری هم باید با کمک بخش خصوصی اندیشیده شود تا مسائل قابل حل باشد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه صادرات برق ارزش‌افزاترین بخش صادرات است تصریح کرد: به رغم اینکه ما در بخش صادرات تجهیزات فنی و مهندسی پرچمدار بوده‌ایم اما کافی نیست این بخش نیاز به حمایت دارد و باید کمک کنیم که سازوکاری ایجاد شود تا این روند بهتر انجام شود. ما باید از ارتباط بخش خصوصی با کشورهای هدف حمایت‌های لازم را داشته باشیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر پتانسیل‌های خوبی در بخش تولیدکنندگان صنعت برق وجود دارد که لازم است دولت حمایت‌های بیشتری به لحاظ مالی از آنها داشته باشد.

وی یادآور شد: برنامه‌ریزی می‌کنیم که کارگروه اثرگذاری تشکیل دهیم تا گام‌های اساسی برای رفع چالش‌ها و نقشه راه مناسبی در دست داشته باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز