خبرگزاری کار ایران

نوبخت در مراسم اختتامیه هفدهمین نمایشگاه صنعت برق:

صدور مجوز سرمایه‌گذاری 6.3 میلیارد یورویی برای ایجاد هشت هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۹۸۹

نوبخت گفت: با حضور اردکانیان در وزارت نیرو هیئت وزیران موظف به همکاری نزدیک با ایشان شده و باید برنامه‌ای فراهم شود که در کوتاه مدت نسبت به بدهی‌های انباشته اقدام شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در مراسم اختتامیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت با ابراز قدردانی از اقدام سازنده وزارت نیرو جهت تامین برق در سال‌های شتاب توسعه اظهار داشت: ما نیازمند افزایش حدود 6 درصدی برق در برنامه ششم هستیم که کار با هماهنگی‌های لازم در این خصوص صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه اکنون روزهای پرکاری را برای تهیه لایحه بودجه 97 داریم، تصریح کرد: بودجه 97 مشتمل بر 22 تبصره است که برای تقدیم به هیئت وزیران آماده شده و در زمان مقرر در آیین نامه داخلی مجلس تا شانزدهم آذرماه به مجلس می‌رود. این لایحه دومین سال برنامه ششم است و در این برنامه جایگاه ویژه‌ای  برای رشد انرژی الکتریکی و برق پیش بینی شده است که باید بتوانیم ظرفیت موجود انرژی الکتریکی را افزایش دهیم.

نوبخت ادامه داد: در برنامه پنجم افزایش سالانه پنج هزار مگاوات نیروگاه جدید در دستور کار بود که باید 77 هزار مگاوات کنونی به بیش از صد هزار مگاوات افزایش یابد و در این راستا حدود ششصد تا هزار میلیارد تومان از بودجه عمومی سرمایه‌گذاری می‌شود که البته کافی نیست و باید از منابع دیگر استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: شورای اقتصاد طبق مصوبات برای بیش از هشت هزار مگاوات 6.3 میلیارد یورو مجوز سرمایه‌گذاری صادر کرده که انتظار این است که این رقم به اضافه بودجه سنواتی به این صنعت کمک کند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه در قانون هدفمندی تامین منابع از صنعت آب و برق اصلاح شده، تصریح کرد:‌ از محل افزایش قیمت برق در سال گذشته 2200 میلیارد تومان را به توانیر بازگرداندیم و امسال نیز همین تصمیم را داریم. بنابراین توانیر باید روی این منابع اصلاح برق حساب کند زیرا اخذ 67 تومان در مقابل 90.2 هزینه تمام شده غیرمنصفانه است که باز بخواهیم از منابع وزارت نیرو به سازمان هدفمندی یارانه‌ها پرداخت کنیم.

وی با بیان اینکه برای ایجاد ظرفیت جدید و سرمایه‌گذاری و افزایش بهره‌وری نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم تصریح کرد: بخش قابل توجهی از 77 هزار مگاوات ظرفیت تولید برق توسط بخش خصوصی انجام می‌شود که در این رابطه باید نسبت به فراهم کردن زمینه مشارکت بخش خصوصی فعال باشیم.

نوبخت خاطرنشان کرد: قانون برنامه ششم تکلیف کرده که باید اصلاح واقع بینانه حامل‌های انرژی از جمله برق عملیاتی شود.

وی در ادامه بیان کرد: با حضور اردکانیان در وزارت نیرو هیئت وزیران موظف به همکاری نزدیک با ایشان شده و باید برنامه‌ای فراهم شود که در کوتاه مدت نسبت به بدهی‌های انباشته اقدام شود.

نوبخت ادامه داد: فرصت قانونی تبصره 5 در راستای تهاتر بدهی‌ها این فرصت را به وزارت نیرو داده است که نسبت به کاهش مطالبات معوق اقدام کند و  زمینه سرمایه‌گذاری بیش از پیش فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز