خبرگزاری کار ایران

سرپرست مرکز فوریت‌های پزشکی کشور خبر داد:

استقرار ۹۰۰ آمبولانس و ۱۰ بالگرد برای خدمت رسانی به زائران اربعین در مرزهای سه گانه

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۶۰۹

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور گفت: در ۳ مرز چذابه، شلمچه و مهران ۹۰۰ دستگاه آمبولانس و ۱۰ فروند بالگرد اورژانس هوایی برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی (ع) مستقر هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، پیرحسین کولیوند اظهار داشت: امسال پررنگ تر از سال گذشته و با کیفیت بهتری در مرزها حاضر و تاکنون بالغ بر ۱۳۰هزار مراجعه کننده داشته ایم.

وی با اشاره به بستری بودن ۳ هزار نفر در بیمارستان های ثابت مرزی، افزود: بالغ بر ۱۳۰ مصدوم را از کشور عراق به بیمارستان های کشور منتقل و بعد از پایدار شدن شرایط آنها را به محل سکونت منتقل تا ضمن کاهش نگرانی خانواده ها تردد نیز کاهش پیدا کند.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور با اشاره به اینکه هیچ گونه بیماری واگیردار و شایعی زائران را تهدید نکرده و مراقبت های خیلی خوبی انجام شده است، تصریح کرد: نیروهای فوریت های پزشکی کمترین فاصله ها را برای استقرار درنظر گرفته و نیروهای خوب، ماهر و گسترده ای از سایر دانشگاه ها به کمک دانشگاه علوم پزشکی اهواز آمده اند.

کولیوند با اشاره به ارائه خدمات و استقرار خوب نیروهای فوریت های پزشکی خوزستان، ادامه داد: با مردم هم که صحبت داشتم، رضایتمندی عالی داشتند.

وی با اشاره به فعالیت درمانگاه های تخصصی به صورت سیار و ثابت، بیان داشت: بیمارستان سیار و صحرایی در مرزها با امکانات اتاق عمل، رادیولوژی، آزمایشگاه و دیگر موارد برپا شده است.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور عنوان کرد: خوشبختانه مرز چذابه نسبت به مرزهای دیگر خلوت تر و شاهد ترافیک کمتری هستیم؛ ولی خدمات باکیفیتی ارائه و توصیه می کنیم که زائران برای برگشت مرز چذابه را انتخاب کنند، چون سهولت و دسترسی بهتری دارد و کارها به صورت روان انجام می شود.

کولیوند افزود: در هر سه مرز ،۹۰۰ دستگاه آمبولانس، ۱۰ فروند بالگرد اورژانس هوایی، ۲ بیمارستان صحرایی در هر مرز در کنار درمانگاه های تخصصی و پایگاه اورژانس در نقطه صفر مرزی نیز استقرار دارند.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور در پایان با اشاره به فعالیت ۹ هزار نفر در مرزهای شلمچه، چذابه و مهران گفت: خدمات فوریت های پزشکی تا زمان بازگشت آخرین زائر ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز