خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات:

مردم بر روی پیام‌رسان‌های داخلی حساسیت دارند/مصوبه حفاظت از اطلاعات را به دولت فرستادیم

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۳۶۵

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات درباره حفظ امنیت و اطلاعات در پیام رسان‌ها گفت: مصوبه حفاظت از اطلاعات را به دولت فرستادیم که امیدوارم هرچه زودتر تصویب شود.

محمد جواد آذری جهرمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره نحوه اعتماد سازی افکار عمومی برای استفاده از شبکه ملی اطلاعات و پیام‌رسان‌های داخلی گفت: آنچه در این مسئله مطرح بوده و مورد نظر مردم نیز است بحث سرویس‌های فن‌آوری اطلاعات مثل  پیام‌رسان‌ها و نرم افزارهای اطلاعاتی است. 

وزیر ارتباطات ادامه داد: اینکه گفته شود مردم به برنامه‌های داخلی اعتماد ندارند این گفته یک لفظ عام نیست؛ چند نفر از  آپارات،کافه بازار، اسنپ و تپیسی استفاده می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از برنامه‌های داخلی بر روی گوشی‌های مردم نصب است، حساسیت‌ها به استفاده از پیام رسان‌های داخلی بازمی‌گردد که ما برای این مهم دو محور در نظر گرفته‌ایم؛  نخست این که مقررات دقیقی داشته باشیم و سپس نظارت جدی بر روی همین مقررات باشد.

جهرمی درباره اقدامات وزرات ارتباطات و فن‌آوری در این باره گفت: مصوبه حفاظت داده‌ها را تنظیم کردیم و به دولت فرستادیم که انتظار داریم هرچه سریع‌تر تصویب و با فوریت به مجلس فرستاده شود تا زمینه اعتماد بیشتر فراهم شود.

وی گفت: اگر نمایندگان مطالبه حقوقی بیشتری کنند و پیگیری انجام شود این اعتماد ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز