خبرگزاری کار ایران

مدیر اجرایی صندوق جمعیت ملل متحد:

سالمندان باید در مرکزیت جوامع قرار گیرند

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۷۱۶

مدیر اجرایی صندوق جمعیت ملل متحد با بیان اینکه سالمندان باید در مرکزیت جوامع قرار گیرند، تاکید کرد: ما برای تحقق این موضوع مهم در کنار کشورها هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناتالیا کانم در مراسم اختتامیه کنفرانس منطقه آسیا - اقیانوسبه که با موضوع نقش خانواده، اجتماع و دولت در جوامع رو به سالمندی در محل هتل استقلال تهران برگزار شد، گفت: ایجاد جامعه‌‌‌‌ای برای همه سنین برنامه‌‌‌ای است که ما بر آن تاکید داریم. ما در مورد چرخه زندگی صحبت می‌‌‌کنیم. چه بسا بیمارانی که از مشکلات استخوانی رنج می‌‌برند، به دلیل تغذیه نامناسب در کودکی و حتی عدم مراقبت پیش از زایمان بیمار شده باشند. 

وی با بیان اینکه در گذشته از زنان انتظار می‌‌‌‌رفت تا دارای چندین فرزند باشند اما کم کم جوامع به این سمت رفتند که به زنان حق انتخاب دهند، اظهار داشت: هرچه بیشتر به حمایت زنان فکر کنیم تا یک زندگی فعال داشته باشند، جامعه سالم‌‌تری خواهیم داشت. تنها جمعیت بالای کشورها مهم نیست؛ اگر جمعیتی بالا اما غمگین داشته باشیم کشور موفقی نیستیم. 

مدیر اجرایی صندوق جمعیت ملل متحد با تاکید بر اینکه سالمندان باید در مرکزیت جوامع قرار گیرند، تصریح کرد: ما در کنار کشورها هستیم تا این امر مهم محقق شود. ما درخصوص نابرابری دغدغه داریم. نابرابری بین زنان و مردان تنها یکی از نابرابری‌‌‌هایی است که سالمندان با آنها مواجه‌اند. افراد سالمند نباید فکر کنند تنها هستند و این بخشی از تاب‌‌‌آوری اجتماع است.

کانم ادامه داد: نرخ پایین باروری در جوامع حقیقت است. خانم‌‌‌های جوان اگر بخواهند شغلی داشته باشند، در مورد باروری ملاحظاتی دارند. شاغل بودن و بچه‌‌‌‌داری به صورت توامان کار راحتی نیست. ما در تلاش هستیم فنون بهتری را برای نگهداری از بچه‌‌ها پیدا کنیم تا باری که بر دوش خانم‌‌ها است، سبک شود. 

وی با بیان اینکه باید به خانم‌‌های مسن فرصتی برای اظهارنظر داده شود، خاطرنشان کرد: این فرصت بعضا به خانم‌‌های سالمند داده نمی‌‌شود. خانم‌‌های سالمند دریایی از ارزش و تجربه هستند و می‌‌‌توانند برای جوامع کمک خوبی باشند اما باید برای حضور امن آنان زمینه ایجاد شود.  

مدیر اجرایی صندوق جمعیت ملل متحد افزود: بهترین کاری که می‌‌‌‌‌توانیم درمورد افزایش جمعیت سالمندان در جوامع انجام دهیم، تبدیل تهدید به یک فرصت است. طول عمر یکی از بهترین داشته‌های بشر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز