خبرگزاری کار ایران

یادداشت/

چرا می‌گوییم شریعتمداری؟

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۶۰۲

حسن صادقی رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در یادداشتی دلیل حمایت خود را از وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد.

به گزارش ایلنا، شریعتمداری وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت از یک خانواده کاملا مذهبی و مبارز متولد شده که کنیه وی به مراجع تقلید یعنی حاج شیخ علی شریعتمداری و ملامحمدجعفر شریعتمداری می‌رسد.

وی که برادر شهید می‌باشد علاوه بر داشتن تحصیلات در رشته‌های برق الکترونیک، حقوقی و سیاسی در رشته اقتصاد هم صاحب‌نظر بوده و در طی دوره زندگی‌اش مطالعات و تجربیات فراوانی به لحاظ اجرایی دارد به نوعی که اساتید دانشگاه، مسئولان و مدیران عالی رتبه نظام از وی به عنوان کارشناس خوش‌فکر، نوآور و صاحب نظر یاد می‌کنند.

شروع فعالیت ایشان در دولت آقای رجایی به عنوان قائم مقام معاون نخست وزیر و از سال ا68 در دولت آقای هاشمی به عنوان قائم وزیر بازرگانی و سپس معاونت وزیر بازرگانی و مدتی به عنوان عضویت در کمیسیون شورای اقتصاد و شورای عالی بانک‌ها از دیگر مسئولیت‌های وی است.

از سال 1369 بنا به امر رهبری مسئول تشکیل معاونت نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری را عهده‌دار شد و این نشان از ا تماد رهبری به ایشان است در دولت آقای خاتمی به عنوان وزیر بازرگانی رای اعتماد از مجلس می‌گیرد در این دوره حضور ایشان در «شورای پول و اعتبار»، به کمیته تنظیم بازار ارز، سازمان خصوصی‌سازی کشور و اخذ مسئولیت تنظیم تجاری کشور باعث ثبات اقتصادی و همچنین تنظیم متغیرهای کلان اقتصاد کشور شد، به نوعی که نرخ ارز بازار رسمی و غیررسمی به طور بی‌سابقه‌ای در طول پس از انقلاب کاملا بر هم منطبق شد، با حضور دکتر روحانی در عرصه انتخابات در حوزه‌های مختلف مسئولیت پذیرفت و در جریان انتخابات نقش تعیین‌کننده‌ای داشت.

در جریان مذاکرات مزد 97 کارگران یکی از افراد دولتی بود که به حقانیت نظرات کارگران در خصوص ضرورت جبران دستمزدها اعتقاد داشت و بارها آن را در جلسات شورای عالی کار بیان کرد.

اعتقاد به حضور شرکای اجتماعی در تصمیم‌گیری‌های ملی از ویژگی‌های ایشان است و اعتقاد به طبقه کارگر و تولیدکننده با توجه به سوابق کاری وی نشان از درک عمیق ایشان از کار و کارگری دارد.

شخصیت و مقبولیت ایشان نزد سایر اعضای کابینه و آقای دکتر روحانی به مزیت‌های ایشان اضافه می‌کند و این نوید را می‌دهد که حضور وی در کرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌تواند آغاز تحولات تاثیرگذاری در حوزه‌های مختلف این وزارتخانه بزرگ و مهم اجتماعی – اقتصادی باشد.

اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری حضور ایشان را در این وزارتخانه به فال نیک گرفته و به حسن انتخاب آقای روحانی تبریک می‌گوید از طرف دیگر ما حضور آقای دکتر شریعتمداری را فرصتی مغتنم برای بهبود خلا ایجاد شده وزیر سخت‌کوش و متعصب و کارآمد سابق یعنی دکتر ربیعی می‌دانیم و از مجلس محترم شورای اسلامی مصرانه انتظار داریم که با رای قاطع، اعتماد خود را به ایشان اثبات کنند تا جامعه کارگری شاهد ثبات در همه حوزه‌های وزارت مطبوع کار باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز