خبرگزاری کار ایران

استاندار مرکزی ؛

کاهش نرخ طلاق یک گام روبه جلو است

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۵۷۱

سید علی آقازاده در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان گفت : کاهش نرخ طلاق در استان هر چند کم ولی یک گام مهم رو به جلو است همچنین کاهش خودکشی و نزاع در استان نتیجه تلاش همه حوزه های فرهنگی و اجتماعی در استان است که باید به اطلاع مردم رسانده شود.

به گزارش ایلنا ، آقازاده استاندار مرکزی با اشاره به ارائه گزارشی از وضعیت آسیب های اجتماعی استان، اظهار کرد: باید این گزارش به صورت کامل تر در نشست شورای فرهنگ عمومی استان با حضور مدیران ذی ربط مطرح شود.

وی ادامه داد: آمارهای ارائه شده از آسیب های اجتماعی در استان نشان دهنده تلاش ها و اقدامات خوبی است که در حوزه اجتماعی انجام شده است که باید اطلاع رسانی شود و در اختیار افکار عمومی قرار گیرد.

وی افزود: کاهش نرخ طلاق در استان هر چند کم ولی یک گام مهم رو به جلو است همچنین کاهش خودکشی و نزاع در استان نتیجه تلاش همه حوزه های فرهنگی و اجتماعی در استان است که باید به اطلاع مردم رسانده شود.

وی افزود: اطلاع رسانی به خانواده ها به خصوص جوانان و رویارویی آنها با واقعیت های تلخ جامعه با ادبیات خوب خود اقدامی مهم در جهت کاهش آسیب های اجتماعی است.

آقازاده با اشاره به افزایش آمار ورود به زندانها ، گفت: مشکلات اقتصادی یکی از دلایل افزایش این آمار است که اجرای مهریه و وجود بدهکاران بانکی  در این افزایش نقش مهمی داشته است .

استاندار مرکزی گفت:  تدوین برنامه جامعی برای تحلیل مسائل اجتماعی استان امری ضروری است که باید در دستور کارقرار گیرد تا به‌عنوان  نقشه راه و مبنای کار دستگاه های اجرایی استان باشد.

وی بیان کرد:  برای تدوین این برنامه برخی کارشناسان و مسئولان پیشنهادات خوبی را ارائه کرده اند که می تواند سرآغازی برای تدوین این برنامه باشد .

آقازاده استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد:  کتاب و کتاب خوانی امری است که در استان مغفول واقع شده است و باید تلاش شود تا افراد جامعه به ویژه جوانان و میانسالان انس بیشتری با کتاب داشته باشند.

وی افزود: هفته کتاب و کتابخوانی فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و آگاهی مردم و جوانان از فواید مطالعه است که باید بخوبی از آن بهره گرفته شود.

استاندار مرکزی گفت: همه دستگاه های اجرایی استان باید در برگزاری مطلوب برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی اهتمام جدی داشته باشند.

آقازاده درخصوص برگزاری همایش تجلیل از  جوان‌ترین نویسندگان کشور به میزبانی استان مرکزی نیز گفت: برای برگزاری مطلوب این برنامه فرهنگی در حد اختیارات استان حمایت های لازم را خواهیم داشت  و امیدواریم که برگزاری این برنامه  ملی  و حضور وزیر ورزش و جوانان و معاونت جوانان این وزارت خانه در استان بار توجه به جوانان و فعالیت های مربوط به جوانان را مضاعف نماید.

حقیقی معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری نیز در این نشست اظهار کرد: آمارهایی که در این نشست توسط دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری درخصوص آسیب های اجتماعی مطرح شد از نهادهای مختلف احصا شده است و می توان گفت آمار واقعی می باشند.

وی افزود: می طلبد با حضور رئیس مرکز رصد اجتماعی وزارت کشور نشستی در استان برگزار شود و سیمایی از آسیب های اجتماعی کشور در این نشست ارائه گردد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گفت: معاونت امنیتی و انتظامی وزارت کشور 30 جرم خاص را ارزیابی و نتایج آن را به استان ها ارسال می‌کند  که نقاط قوت و ضعف ‌احصا و  مورد بررسی قرار می گیرد و در جهت رفع آنها برنامه‌ریزی می شود.

وی افزود: با برنامه‌ریزی و تلاش شورای تامین و مجموعه امنیتی استان رتبه استان در تجمع و راهپیمایی‌های غیر مجاز بهبود یافته که این امر نشان می دهد با عزم همگانی می‌شود در جهت کاهش آسیب های اجتماعی اقدامات موثری را به انجام رساند.

وی ادامه داد: خودکشی، طلاق و آدم ربایی نیز از جمله آسیب های اجتماعی است که در سال‌جاری در استان کاهش یافته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خاطر نشان کرد: با تمام تلاش ها و برنامه ریزی و اقدامات انجام شده در زمینه کاهش تصادفات درون شهری و برون شهری نتوانستیم به اهدافمان دست یابیم که در زمینه تصادفات برون شهری خستگی و خواب آلودگی رانندگان یکی از دلایل عدم کاهش این تصادفات است.

حقیقی گفت:  تکریم مردم یکی از راه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی است که مسئولان باید با انجام درست وظایف خود  به‌ طوری‌که خروجی کارشان برای مردم نمایان باشد ، در این زمینه تلاش کنند.

وی گفت: شهرداران،شوراهای اسلامی و دهیاران نیز می‌توانند نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشند که باید در این زمینه ورود جدی‌تری داشته باشند.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری بهره گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد را در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر دانست و گفت : مدیران باید از این ظرفیت به خوبی بهره بگیرند و سازمان‌های مردم  نهاد را باور داشته باشند و تعاملی دو سویه بین مدیران و این نهاد مردمی برقرار شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خاطر نشان کرد: رعایت انضباط کلامی و رفتاری که موضوعی شخصی است و مردم از عدم رعایت این موضوع ناراضی هستند امری است که نتوانستیم خوب آن را کنترل کنیم لذا باید در این زمینه هم برنامه ویژه داشته باشیم.

حقیقی در بخش دیگری از سخنانش گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری هر چه باشکوهتر مراسم اربعین حسینی برای اعزام  و تامین امنیت زائران و همچنین تامین امنیت عمومی استان اندیشیده شده است .

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز