خبرگزاری کار ایران

تکرار اتفاق تلخ برای تیم ملی و فیفا دی/ اندر باب مصائب ونزوئلا

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۰۵۷

فدراسیون فوتبال ونزوئلا به خاطر چند بازیکن دو ملیتی اش نمی تواند به ایران بیاید تا مقابل تیم ملی بازی دوستانه را برگزار کند.

به گزارش ایلنا، ماه سپتامبر تیم ملی یکی از فیفادی‌ها را از دست داد و تنها یک بازی در تاشکند مقابل ازبکستان انجام داد. ماه اکتبر(ماه جاری) باز هم با تعلل فدراسیون فوتبال و البته مشکلاتی که در پیدا کردن حریف تدارکاتی وجود دارد، دوباره فیفادی اول را از دست دادیم تا در اتفاقی کم‌سابقه بازیکنان تیم ملی به دو دسته تقسیم شده و در روزهایی که بیشتر تیم‌های آسیایی مقابل کشور دیگری بازی می‌کردند ما با خودمان بازی کردیم. از حدود دو هفته قبل با اخباری که منتشر شد، دلخوش بودیم که اتفاقات سپتامبر و اکتبر در ماه نوامبر رخ نخواهد داد چرا که اعلام شد بازی با ترینیداد‌و‌توباگو و ونزوئلا قطعی شده و با هر دو تیم در تهران بازی خواهیم کرد اما ظاهرا ماجرای از دست رفتن یکی از فیفادی‌های هر ماه و در نوامبر هم ادامه خواهد داشت.

فدراسیون فوتبال ونزوئلا با عذرخواهی اعلام کرده نمی‌تواند برای برگزاری بازی دوستانه با تیم ملی کشورمان به تهران سفر کند. هر چند دلیل حضور این تیم در تهران در نامه ارسالی عنوان نشده اما به نظر می‌رسد دلایلی غیر ورزشی در پس این نامه وجود داشته باشد چرا که این فدراسیون اعلام کرده می‌تواند در همان تاریخ در کشور دیگری این بازی را برگزار کنند. آنها به این موضوع اشاره کرده‌اند که ورود شش بازیکن تیم ملی ونزوئلا به ایران با توجه به اقامت در آمریکا، ممکن است برای شرایط زندگی‌شان در این کشور مشکلی ایجاد کند و آنها نمی‌توانند مهر ورود به ایران را در گذرنامه‌های خود داشته باشند.

با این حساب فدراسیون فوتبال تنها یک راه برای جلوگیری از لغو این بازی دارد. اینکه در کشورهای همجوار از ونزوئلا پذیرایی کند. با توجه به روابط خوب ایران با دو کشور عمان و قطر به نظر می‌رسد این بازی در صورت برگزاری در یکی از این دو کشور انجام شود. هر چند سفر به عمان و قطر مستلزم هزینه برای فدراسیون فوتبال است و فدراسیون فوتبال به تازگی سفر تیم فوتسال به برزیل برای انجام دو بازی دوستانه را به دلیل مشکلات مالی لغو کرده است.

اولا که فدراسیون فوتبال در تامین هزینه‌ها برای برگزاری بازی‌های دوستانه و اردو دچار مشکلات است و سفر تیم ملی به امارات یا هر کشور دیگری خود هزینه اضافه‌ای برای بخش مالی فدراسیون دارد، درثانی اصلا معلوم نیست فدراسیون‌های امارات یا قطر حاضر باشند در همان تاریخ 29 آبان با تیم ملی بازی کنند. بازی با ونزوئلا تنها در صورتی امکان‌پذیر است که وضعیت مالی فدراسیون اجازه برگزاری بازی در کشور دیگر را بدهد و کشور ثالث هم با برگزاری بازی مشکلی نداشته باشد در غیر این دو راه، فدراسیون باید با تیم دیگری وارد رایزنی شود. البته سوالی که در این میان پیش می‌آید این است که چرا فدراسیون ونزوئلا هنگام مذاکرات با ایران مورد بازیکنان دو ملیتی‌اش را مدنظر نداشته و از همان روز بابت مکان برگزاری بازی توافقات دوطرفه صورت نگرفته است  هر چند بعد از پا پس کشیدن ونزوئلایی‌ها هنوز واکنشی رسمی از سوی فدراسیون فوتبال ندیده‌ایم و به نظر می‌رسد مسوولان فدراسیون در تلاش هستند پس از قطعی شدن برنامه جدید، این موضوع را رسماً اعلام کنند اما پیدا کردن حریف جدید هم کار راحتی نیست. با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی فدراسیون فوتبال ایران برای رایزنی با تیم‌ها هم بیشتر گزینه‌هایی که پیش رو دارد از آمریکای جنوبی و آسیا است و همه این موارد کار را برای مدیران فوتبال سخت کرده است. برخی کشورهای آسیایی و آمریکای جنوبی هم برای تاریخ 29 آبان برنامه‌ریزی کرده و عملا دست فدراسیون برای انتخاب تیم محدود است. گفتنی است تیم ملی در تاریخ 24 آبان در ورزشگاه آزادی با ترینیدادوتوباگو بازی دارد و به نظر می‌رسد در دو روز آینده فیفا تیم ملی باز هم فقط همین یک بازی را داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز