خبرگزاری کار ایران

آشنایی با ونزوئلا، چهارمین حریف تدارکاتی تیم ملی/ بازی با رفقای سردار و میلاد

asdasd
کد خبر : ۵۵۸۲۰۷

تیم ملی ایران در دیداری دوستانه به مصاف ونزولا می رود.

به گزارش ایلنا، تیم ملی ایران امروز در دیداری تدارکاتی به مصاف ونزوئلا خواهد رفت تا خود را در یک چالش دیگر برای جام جهانی 2018 روسیه آماده کند.

مهم‌ترین بازیکن ونزوئلا کسی نیست جز سالامون روندون. مهاجمی که حد فاصل سال‌های 2012 تا 2014 عضو روبین کازان بود. او یکی از دوستان صمیمی سردار آزمون محسوب می‌شود. روندون بعد از درخشش در روبین کازان، برای یک فصل به زنیت رفت و حالا هم دو، سه فصلی است که برای وست برومویچ در لیگ برتر انگلیس بازی می‌کند. بی شک رقابت او و سردار آزمون در خط حمله دو تیم می‌تواند یکی از نکات جذاب بازی ایران- ونزوئلا باشد.

ونزوئلا، حریف بعدی تیم ملی، یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های حاضر در مسابقات مقدماتی جام جهانی بود. تیمی که از 18 بازی تنها 12 امتیاز به دست آورد و در رده دهم جدول 10 تیمی منطقه آمریکای جنوبی قرار گرفت. حتی پایین‌تر از بولیوی که طی سال‌های اخیر دچار افت شده و البته اکوادور که با در اختیار داشتن والنسیا، روزهای موفقی را سپری نمی‌کند. البته ونزوئلا در 4 مسابقه اخیر خود بدون شکست مانده و نشان داده یک روند رو به رشد را آغاز کرده.

ونزوئلا در 4 بازی آخر خود در مقدماتی جام جهانی 3 تساوی به دست آورد. این تیم مقابل کلمبیا و اروگوئه به تساوی بدون گل رسید و آرژانتین را با نتیجه یک - یک متوقف کرد. همچنین این تیم مقابل پاراگوئه به برتری یک - صفر رسید اما این نتایج باعث صعود ونزوئلا به جام جهانی روسیه نشد.

شاگردان رافائل دودامل حالا با این شرایط مقابل ایران قرار می‌گیرند. دیداری که می‌تواند یک محک جدی برای تیم ملی ایران در مسیر حضور در روسیه باشد. محکی جدی‌تر از پاناما که نه خودش نام و نشانی داشت و نه بازیکنانش.

رافائل دودامل، سرمربی تیم ملی ونزوئلا، چند روز قبل اسامی 20 بازیکن را برای دیدار دوستانه دوشنبه مقابل ایران اعلام کرد. با دقت به این اسامی و باشگاه‌های‌شان حتما به این نکته پی می‌برید که ونزوئلا حریفی به مراتب قویتر از پاناما است.

دروازه‌بان‌ها: ولکر فارینس (کاراکاس ونزوئلا )، خوسه کونترراس (دیپورتیوو تاچیرا ونزوئلا )

 مدافعان: ویکتور گارسیا (ویتوریا گیمارژ پرتغال )، رونالد هرناندس (استابک دانمارک )، میکل ویانوئوا (کادیز اسپانیا )، خوان چنسلور (دلفین ونزوئلا )، ویلکر آنخل (احمد گروژنی روسیه )، روبرت کوییخدا(الغرافه قطر )، خوسه هرناندس (کاراکاس ونزوئلا )

 هافبک‌ها: یانخل هررا (نیویورک سیتی آمریکا )، آرکوئیمدس فیگوئرا (یونیورسیتاریو پرو )، آرستوتلس رومرو (کروتونه ایتالیا )، رونالدو لوچنا (اتلتیکو ناسیونال کلمبیا )، خوان موریلو (کاظم پاشا ترکیه )، خوان پابلو آنور (مالاگا اسپانیا )، جفرسون سوتلدو (هواچیپاتو شیلی )، داروین ماچیس (گرانادا اسپانیا )

مهاجمان: سالامون روندون (وست برومویچ انگلیس )، آدالبرتو پناراندا (مالاگا اسپانیا )، آنتونی بولندل (موناگاس ونزوئلا )

حضور 4 بازیکن در لالیگا، یک بازیکن در سری آ، یک بازیکن در لیگ برتر انگلیس و چندین و چند بازیکن در لیگ‌هایی نظیر پرتغال، ترکیه، روسیه و دانمارک نشان از قدرت ونزوئلا دارد. هر چند این تیم موفقیتی در مقدماتی جام جهانی کسب نکرد اما می‌تواند بازی تدارکاتی  مناسبی برای ایران باشد. بخصوص که کی‌روش هم به نیمی از بازیکنان اصلی خود مقابل پاناما استراحت داد تا با تمام قوا برابر ونزوئلا بازی کند.

البته فقط سردار آزمون نیست که یکی از دوستان خود را در این بازی ملاقات خواهد کرد. میلاد محمدی هم می‌تواند مقابل هم تیمی‌اش بازی کند. مقابل ویلکر آنخل که عضو احمد گروژنی است و از سال 2016 در این تیم بازی می‌کند. آنخل 17 بار برای تیم ملی ونزوئلا به میدان رفته و در 24 سالگی یکی از بازیکنان کلیدی این تیم و البته احمد گروژنی در لیگ روسیه محسوب می‌شود.

خوان پابلو آنور و آدالبرتو پناراندا از دیگر بازیکنان کلیدی ونزوئلا محسوب می‌شوند. دو بازیکنی که عضو مالاگا هستند و برای این تیم در لالیگا بازی می‌کنند. آنور 23 ساله 11 بازی ملی انجام داده و یک گل به ثمر رسانده. پناراندا 20 ساله نیز که آینده دارترین بازیکن تیم ملی ونزوئلا است 12 بار برای این تیم به میدان رفته و البته گلی وارد دروازه حریفان نکرده.

رافائل دودامل، سرمربی ونزوئلا بیشتر عمر مربیگری خود را در تیم‌هایی از منطقه آمریکای جنوبی سر کرده و هرگز طعم مربیگری در اروپا را نچشیده. او در دیدارهای اخیر ونزوئلا موفق بوده و همین دلیل اصلی صعود 17 پله‌ای این تیم در رده ‌بندی فیفا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز